V rámci probíhající pandemie se rozvinula široká veřejná diskuse o nutnosti vzájemné blízkosti v distanci, solidaritě a nových organizačních systémech.
Čtyřicáté číslo časopisu Fotograf je věnováno pozemšťanství. Jako obvykle tak částečně sdílí téma Fotograf Festivalu, ale rozšiřuje jej jak o teoretické, tak další fotografické roviny.
Dvacet pět fotografií a dvacet pět básní, které v sobě skrývají trochu bolesti, lásky, touhy i humoru.
Černobílé fotografie Jindřišky Netrestové promlouvají k básnířce Heleně Niklausové a vyvolávají v její hlavě obrazy, které taví do slov.
Fotografie byla od počátku využívána cestovateli jako v porovnání s do té doby rozšířenými kresbami objektivní médium k zaznamenání vzdálených objektů a míst.
Reprezentativní publikace přináší výběr z díla Jiřího Havla, dvorního fotografa Krkonoš a jednoho z nejlepších krajinářských fotografů. Špičkově vypravená kniha vás kromě Krkonoš zavede do krajin šesti světadílů. Havlovy výjimečné fotografie vás uchv
Fotografická kniha Amerika je sestavena z černobílých dokumentárních fotografií. Dějiny fotografického dokumentárního zobrazování Ameriky jsou téměř stejně dlouhé jako je historie fotografie sama.
Jan Kubíček patří k nejvýznamnějším představitelům české geometrické abstrakce. V jeho díle hrají nezastupitelnou roli také fotografie, které ale nejsou veřejnosti prozatím tolik známé.
Obsahově nabitá kniha je vyústěním mnohaleté badatelské a sběratelské práce Horníčkova obdivovatele Petra Jamníka, který pro ni vybral desítky mnohdy unikátních fotografií a artefaktů ze své sbírky.
Fotografické album REVOLUCE 89 přináší unikátní pohled na dění v ulicích “sametové revoluce” od 17. Listopadu do prezidentské volby Václava Havla, skrz objektiv Jana Šilpocha.
Kniha o minulosti i současnosti městského obvodu Plzeň 1 (Roudná, Lochotín, Bolevec, Košutka, Vinice, Bílá Hora). Unikátní srovnání historických i současných fotografií dokumentuje proměny, které naše okolí provází.
Černobílé fotografie z 60. let a barevné z 90. let 20. století, brněnského fotografa, rodáka z Podkarpatské Rusi. Kniha obsahuje též rozsáhlý rozhovor s autorem a úvodní slovo k jedné ze Štursových výstav od jeho přítele Jaromíra Tomečka.
Prozaická novinka Jana Saudka, ročník 1935, je vlastně staronovinkou. V žánru drobné prózy tu autor otvírá témata, kterým se věnoval intenzivně i ve svých předchozích titulech: láska na každý způsob i pád, vzdalující se dětství, přibližující se smrt.