První státní forma se na čínském území objevuje již kolem roku 2000 př. Kr., tedy ve stejném
období, kdy ve starověkém Egyptě začíná psát své dějiny tzv. Střední říše a v Mezopotámii
končí období sumerských států.
Kniha poprvé přináší českému čtenáři přehled dějin pronikání hlavních katolických řádů do Číny od prvních kroků Evropanů na čínské půdě na začátku 16. století až do konce 17. století, tedy do období před dočasným zákazem křesťanství v Číně.
Tři staletí v klášteře a 50 let v Hollywoodu. Tak se někdy ve zkratce popisuje španělsko-americká koloniální minulost Filipín. Identita obyvatel souostroví na rozhraní tichomořské oblasti a jihovýchodní Asie se však začala formovat už dávno předtím.
Jihočínské město na kanálech, Yangzhou, se v osmnáctém století stalo jedním z nejpůsobivějších kulturních center země. Kdo se chtěl na úrovni bavit a patřičně za to utrácet, zamířil právě sem.
Nevelký vnitrozemský stát s asi 7 miliony obyvatel patří k nejodlehlejším a nejzaostalejším zemím jihovýchodní Asie. Historie Laosu je z velké části průsečíkem dějin jeho silnějších sousedů: Thajska, Barmy, Číny, Vietnamu a Kambodže.