Dějiny evropské fotografie 20.století je mezinárodní výzkumný projekt panevropského rozměru. Jeho hlavním cílem je vydat encyklopedii v angličtině, která bude rozdělená do tří dílů podle časových období.
Monografie o břeclavském loutkářském divadelnictví a jeho
protagonistech, zejména o ústřední osobnosti Vladimíra Matouška, osobního přítele Josefa Skupy.
Obrazová publikace o brněnské výtvarné scéně posledního decennia komunistického režimu, jejíž editorkou je Marcela Macharáčková, přináší v působivé grafické úpravě Zdeňka Hally studie předních výtvarných teoretiků Radka Horáčka a Jiřího Valocha.
Zájemcům o umění se do rukou dostává poutavé čtení o malíři, sochaři, vysokoškolském výtvarném pedagogovi a spisovateli Jakubu Obrovském (1882-1949), který se v r. 1882 narodil v Bystrci.
Leonardův život v knize přibližují jeho tajné dopisy a deníky šifrované zrcadlovým písmem, ohromující náčrty vynálezů, jimiž předběhl svou dobu, a reprodukce nejslavněších obrazů.
Fotografická publikace Jindřicha Přibíka Plzeň emotivní je výjimečná jak svým časovým obloukem mezi lety 1955 - 2005, tak autorovým osobním příběhem jeho města.
Tato bohatě obrazově vybavená publikace ukazuje, jak se nové paradigma demokratického kulturního rozvoje promítlo do uměleckého života v Plzni, centra západních Čech, tehdy nazývaných "český západ".
Po několika monotematických vydáních Bulletinu Moravské galerie v Brně přichází na řadu číslo všeobecně laděné, přinášející pestřejší nabídku článků z nejrůznějších oblastí výtvarného umění.
Tato obrazová publikace se stává jedním z prvních příspěvků, jež se snaží s potřebným nadhledem vnést do uměleckohistorické literatury pohledy a soudy vyváženější a někdy i spravedlivější.
Po prvních třech svazcích věnovaných hercům a herečkám, pokračuje projekt, který vzniká v širším autorském kolektivu pod vedením doc. M. Štolla, dílem věnovaným režisérům-dokumentaristům.
Kniha přibližuje osudy desítek sochařů a jejich prací z doby národního socialismu, této zvláštní éry dějin, kdy se nietzschovský ideál Nadčlověka vtělil do hmoty a umění se stalo integrální součástí budování státu.