Kniha přináší netradiční pohled na problematiku mezilidských vztahů na příkladech obyvatel městeček pardubického panství, a to prostřednictvím analýzy sporů řešených lokálními soudními instancemi v 16. a 17. století.
Publikace se zabývá fungováním demokratických mechanismů na lokální úrovni, v městech a obcích České republiky. Jde o důležitý problém demokratické teorie i politické praxe, která se tradičně zaměřuje spíše na národní úroveň demokratického procesu.
Monografie je věnována pedagogickému konceptu, podle nějž by všechny děti měly navštěvovat třídy hlavního vzdělávacího proudu, a to bez ohledu na stupeň svého postižení.
Publikace se zabývá se problematikou internetového poradenství v právním rámci a v rámci sociálních služeb, metodikou práce, standardními i specifickými postupy při poskytování služby, stejně jako v této oblasti nezbytnými technickými požadavky.
Kniha aktualizuje empirické poznatky z předchozí publikace autorského týmu - (Ne)rovné šance na vzdělání, vzdělanostní nerovnosti v České republice (Academia, 2006) a doplňuje důležitá témata, která v této knize chyběla.
Předkládaná práce se zabývá problematikou psychogenních poruch příjmu potravy s ohledem na sociokulturní determinanty, s částečným přihlédnutím k determinantám vývojovým, osobnostním a rodinným.
Publikace popisuje model veřejné správy a samosprávy a mapuje vývoj českého komunálního systému od roku 1861. Popisuje funkce a orgány místní samosprávy v České republice.
Autor knihy JIŘÍ KOMOROUS, dlouholetý šéf Národní protidrogové centrály služby kriminální policie a vyšetřování ČR, čtivou formou přibližuje nelehké počátky jejího vzniku a budování, ale také nás seznamuje s řadou akcí, zaměřených na potírání drog v ČR.
Asi si říkáte: "Kdo jiný než můj bratr (nebo sestra) by mi měl(a) být nejblíž?" Máte jistě pravdu, ale ne vždy tomu tak je. Právě kniha známého českého psychologa a manželského poradce Vám osvětlí většinu běžných problémů, které ovlivňují vztahy.
Kniha sleduje vývoj názorů na české dívčí školství od jeho počátků až po uzákonění řádného vysokoškolského studia žen. Autorka objasňuje filosofickou podstatu argumentů jednotlivých stran sporu i obtížnost procesu emancipace žen v oblasti vzdělávání.
Latinsko-české vydání základní středověké encyklopedie vědění, zahrnující témata od svobodných umění přes antropologii a přírodovědu až po theologii. Dvanáctá kniha pojednává o veškeré fauně.
Autor se ve svém pojednání snaží vybudovat sociálnímu bádání pevné filosofické základy, přičemž východiskem jsou mu Wittgensteinova zkoumání jazyka, významu a pravidel.
Tento sborník nabízí první domácí pokus o kritické posouzení jednotlivých aspektů encyklik nejen z hlediska teologických disciplin, ale i z hlediska sociálně-vědních oborů.