Po politickém albu Sto let nahrál Jaroslav Hutka novou desku, složenou naopak z písní lyrických, z nichž mnohé jsou inspirovány jeho pobyty v Indii. Skleněný den v jistém smyslu navazuje na album V rozpitých barvách.
Kluziště (2000) je čtvrtým studiovým albem Karla Plíhala. Nahrál na něj 24 písní, z nichž většina jsou do té doby nevydané písně již z 80. let 20. století.
Třetí album posouvá Martinu Trchovou k výraznější otevřenosti, po šesti letech hledání přináší dvanáct hudebně plnokrevných nadžánrových písní. Holobyt jako prázdný prostor, který lze znovu zabydlet a vykročit někam dál.
Album Darmoděj Jaromíra Nohavici z roku 1995 následuje po velmi úspěšných "Čunících". Opět si sám Jaromír Nohavica složil texty i hudbu, jak jsme zvyklí u předešlých alb.
Album zprostředkovává podobu a atmosféru přirozeného lidového muzicírování, tak jak byla obvyklá na Horňácku i v některých dalších regionech ještě v první polovině tohoto století.
Svérázná poetika skladeb, které oscilují od šansonu až po inspiraci lidovou či klasickou hudbou. Hudba na vlnách přílivu a odlivu – v několika okamžicích dostane naše smysly do smutných míst duše a vzápětí je rozproudí sofistikovaným hudebním drivem.