Publikace představuje čtenářům tuto problematiku v celém vývoji jedince – od varovných signálů v předškolním věku až po specifické obtíže dospělých, které jsou často kombinací dyslexie a sekundárně rozvinutých psychosociálních obtíží.
Soubor logopedických cvičení na rozvoj řeči připravený ve spolupráci s klinickou logopedkou pracuje s textem klasické pohádky, kterou děti dobře znají. Součástí sešitu jsou pracovní listy a postavičky, které lze vystřihnout a zahrát si s nimi divadlo.
Kniha je zamýšlena jako návod, jak na to, aby písničky a básničky byly co nejsrozumitelnější, a jak je přiblížit dětem opravdu malým či dětem s handicapem (dysfázií, autismem, dětem s opožděným mentálním vývojem, specifickými vývojovými problémy).
Publikace se velmi podrobně věnuje specifikům smyslového vnímání u lidí s autismem a s Aspergerovým syndromem. Je určena pro odbornou veřejnost, cenné informace zde však najdou i rodiče dětí s autismem a všichni, kdo se o téma autismu zajímají.
Pomozme dětem, aby se naučily správně mluvit! Počet těch, které trpí vadami řeči, v současné době výrazně narůstá. Může za to virtuální komunikace prostřednictvím mobilů a internetu, která omezuje běžnou komunikaci v rodinách?
Výslovnost ostrých (C, S, Z) a tupých (Č, Š, Ž) sykavek může činit potíže předškolním, ale i starším dětem. Přetrvávají-li potíže dlouhodobě, je nutné vyhledat pomoc odborníka, který posoudí stav mluvidel dítěte nebo dospělého klienta.