Snad každému se občas přihodí, že se cítí špatně a neví proč. Nebo moc nerozumí tomu, co se rozhodl udělat. A třeba se i trápí, protože navzdory svému úsilí nedokáže dosáhnout toho, oč se snaží.
Cvičebnice je vynikající pomůckou k zvládnutí velkého množství dat ve velké přehledové publikaci Psychologie, která je pokládána za jednu za základních učebnic tohoto oboru (česky R. L. Atkinson a kol.: Psychologie, Portál 2003).
Publikace se věnuje základním otázkám vzniku a vývoje mozku a psychiky, a to nejen z teoretického pohledu – zachycení vývojového a časového hlediska nese řadu praktických aspektů podstatných pro práci s dětmi, dospívajícími i dospělými.
Kniha známé jungiánské terapeutky Ursuly Wirtzové je hlubokým zdrojem pro pomoc profesionálům a pro každého, kdo chce pochopit dopady války, násilí a sexuálního napadení nebo zneužívání na lidskou psychiku.
V této praktické knize Heinz-Peter Röhr ukazuje, že inteligentní zvládání pocitů je pro naše štěstí v životě důležitější než vysoké IQ. Vysvětluje, co je ztráta kontroly, jak k ní dochází a jaké strategie proti ní existují.
Kniha Já jsem OK, ty jsi OK představuje slavný úvod do transakční analýzy – s výkladem jednotlivých ego stavů, životních postojů, transakcí i kontextu manželství, výchovy dětí či morálních hodnot.
Autor odhaluje falešné představy a předsudky, které máme o světě, druhých lidech i sobě samých, a představuje nástroje, s nimiž se můžete vlastní iracionalitě postavit.
Pokud přenášíme či projikujeme pocity, jaké jsme měli např. ke svým rodičům, na druhé osoby, určujeme, jak se vůči nám tito druzí budou cítit, vyvoláváme u nich protipřenos a vlastně je zaháníme do kouta svých motivů a potřeb.
Nic podobného v českém prostředí dosud nevyšlo. Profesor psychologie Zbyněk Vybíral důkladně a poutavě analyzuje charakteristiky lidské povahy, příběhových vzorců i skrytých detailů...
Máme mnoho různých cest, kterými se můžeme dostat z bodu A do bodu B. Jak to udělat, aby všechny naše cesty, pěšky, na kole, hromadnou dopravou nebo autem, byly pohodlné a bezpečné? Proč se v dopravě chováme tak, jak se chováme?