Americké historičce Rachel L. Greenblattové
se podařilo na základě mnohaletého studia
vytvořit pozoruhodný „portrét“ každodenního
života židovské společnosti v Praze
v průběhu 16. a 17. století.
V této knize ukazuji ekonomický mechanismus a motor světové globalizace, její vykrádací a sebezničující principy. Definuji čtyři zákonitosti vyjádřené jednoduchými matematickými rovnicemi.
Publikace se zabývá formativním hodnocením ve škole. Teorie je doplněna ukázkami s konkrétními nástroji a technikami formativního hodnocení, příklady z praxe a autentickými výroky učitelů a žáků.
Monograficky pojatá učebnice obsahově vychází z druhého dílu Dějin hospodářství českých zemí od počátku industrializace do současnosti, který vyšel téměř před deseti lety.
Autorovo varování před nedávno nastoupeným směrem ve vývoji sítí vychází z pesimistické teze, podle níž jsou digitální technologie první technologií v dějinách, která v konečném výsledku zlikviduje více pracovních míst, než jich vytvoří.
Publikace předkládá ucelenou a originální koncepci „života v médiích“. Přestože člověk obvykle trvá na pojetí technologie jako něčeho, co je vůči životu vnější, média nejen reprodukují, ale i utvářejí svět, v němž žijeme.
Antologie představí specifický teoretický
směr uvažování o médiích, který značně
problematizuje dosavadní historické a archeologické
pojetí média a posouvá ho do
odlišných teoretických a zejména filozofických
kontextů.