Ačkoliv to podle názvu Rybáři na Třeboňsku nevypadá, nevypráví kniha prostřednictvím fotografií známého fotografa Jaroslava Kučery jen o třeboňském, ale vlastně o českém rybářství a rybníkářství.
Kniha je průvodcem po architektonických půvabech a skvostech Vršovic, Strašnic, Malešic, i částí Záběhlic, Zahradního Města, Michle, Vinohrad a Žižkova.
Kniha přináší přehled díla pětadvaceti architektů legendárního libereckého ateliéru. Mezi dvěma kritickými úvahami docentky Any Miljacki a profesora Rostislava Šváchy najdete podrobný výčet prací a čtrnáct krátkých rozhovorů.
Fotografie známého fotografa podávají svědectví o Čechách a východní a střední Evropě v posledních třiceti letech. Autorovo vyprávění o snímcích a situacích, které zachycují, zapsal a převyprávěl Jáchym Topol.
Tato publikace se soustřeďuje na aspekt islámského umění, který je méně známý, přesto základní. Kniha není jen materiálem pro badatele, ale je určena všem, pro které se společné kulturní dědictví lidstva nestalo prázdným pojmem.
Svatý obrázek. V křesťanském světě má kromě svého estetického působení, ještě vyšší mystický smysl, a proto v něm věřící může kromě krásy nalézt i svoji víru. Svatý obrázek vybízí k meditaci, modlitbě i víře v zázraky.
Autor se snaží prokázat, že existuje estetika založená na vědeckém základě. Své tvrzení, že zlatý řez je matematickým klíčem krásy, zdůrazňuje natolik, že mýtus o něm nastoluje s konečnou platností.
Katalog k výstavě malíře a grafika Bedřicha Feigla (1884–1965) přináší na 72 stranách text A. Paříka o životě a díle tohoto dosud opomíjeného pražského malíře a na 203 převážně barevných reprodukcích seznamuje s jeho malířskou a grafickou tvorbou.
Přepis přednášek dlouholetého kurátora sbírky kaligrafie a malby v Národním palácovém muzeu v Tchaj-peji, které přednesl v září roku 2004 na Karlově univerzitě v Praze.
Jedinečný soubor 107 černobílých fotografií Jana Reicha prezentuje výběr z několika autorových cyklů, které systematicky tvořil 25 let na Sedlčansku, ve starobylé oblasti Středních Čech.