Knížka je pro všechny budoucí i stávající rodiče i další dospělé, protože jsme všichni i děti svých rodičů. Často ani nechápeme, co a proč se nám v životě děje.
Kniha nejprve představuje kritéria školní zralosti předškolního dítěte a nabízí seznam otázek, na které by zralé dítě mělo znát odpovědi. Dále se zabývá tím, jaké mohou být důvody k odkladu školní docházky nebo naopak k předčasnému zaškolení.
To, že autorčin zájem o téma introverze tak neuvěřitelně zarezonoval, asi vypovídá o trendu naší doby – objevovat sílu v tom, co je (zdánlivě) slabé, a hodnotu v tom, co bylo dříve příliš nenápadné.
Když jsou děti příliš živé, nesoustředěné či „příliš nervózní“, často se přičítá vliv vnějším okolnostem: školnímu či sociálnímu prostředí či dokonce rodinnému rytmu. Autorka ukazuje, že při vhodném vedení mohou děti najít vnitřní klid a rovnováhu.
Autor nabízí rodičům řadu
praktických postupů a cvičení, které
vedou k uvolnění vnitřního napětí dítěte,
k rozvoji jeho sebedůvěry a k prohloubení
vztahu mezi dětmi a rodiči.