Katalog výstavy Půlnoc umění představuje výběr děl ze sbírky
Karla Babíčka, která reprezentují kolekci vznikající od konce
80. let 20. století až do současnosti s důrazem na nejaktivnější
období sběratele – 90. léta.
Seznámíte se se základními i složitějšími technikami tkaní, jako jsou plátnová a rypsová vazba, ručně vázaná uzlíková technika, gobelínové tkaní a další, s jejich využitím u módních a bytových textilií.
Jaký význam mají sbírky zaniklých českých stranických muzeí a proč se jimi i dnes zabývat? Neklademe si za cíl obsáhnout komplexní dějiny těchto institucí a jejich sbírek, ale spíše rozšířit společný diskurz o zaniklých ideologických muzeích.
Miroslav Masák patří ke klíčovým osobnostem české architektury i života české společnosti druhé poloviny 20. století. K jeho nejdůležitějším pracím na poli architektury patří pavilon F na Libereckém výstavišti či obchodní dům Máj v Praze.
Jedinečný průvodce, představující 75 nejvýznamnějších světových fotografů 20. století prostřednictvím jejich fascinujících osobních příběhů a významných děl.
Mezitím – kniha příběhů 21. století – je osobní obrazová kronika. Systematicky a zároveň zcela náhodně pokrývá veškerá myslitelná témata. Spravedlivě rozděluje pozornost mezi celebrity, obyčejné lidi, žhavá i zcela okrajová témata.
Tato malá, ale ohromující knížka vám otevře dveře do nového světa. A nejen vám, vy do něho vezmete i své děti! Společně si užijete umění kolem vás, odhalíte význam světla či barev a objevíte velké příběhy umělců i jejich děl.
Tento otevřený rozhovor vám představí Zdeňka Chlopčíka nejen jako tanečního mistra a přísného porotce fenoménu StarDance, ale i jako milujícího tátu a manžela, galantního společníka, muže s vášní pro život a tanec či oblíbeného souseda a kamaráda.
Problematika životního prostředí dnes patří v českém umění k „horkým“ tématům a stále zřetelněji ovlivňuje uvažování a jednání mnoha autorů a autorek, institucí i jejich návštěvníků.
Kniha popisuje okolnosti vzniku sbírek asijského umění před druhou světovou válkou a přibližuje okamžiky založení orientálního oddělení Národní galerie počátkem padesátých let.
Tato kniha představuje některá umělecká díla vytvořená ženami od renesance až po současnost. Na jejich díla pohlíží skrze umělecká hnutí, konkrétní díla, témata a důležité okamžiky.
Katalog k výstavě "Zahrada zdraví. Botanické knihy šesti století ve sbírkách Vědecké knihovny v Olomouci" s bohatou přílohou, s barevnými a černobílými reprodukcemi knižních ilustrací.
Každá éra má svůj mýtus. Mýtus dneška je však specifický. Zdá se, že společnost dosáhla bodu nula, konce dějin. Všechny příběhy na velkém plátně jako by vyprávěly o možném vytržení z tohoto „žili šťastně až do smrti“.
Existuje nějaký vztah mezi uměním a biologickými zákonitostmi, obecně řečeno kulturou a naturou? A pokud ano, jakou roli při evoluci umění sehrála právě biologie?