Třetí pokračování úspěšné série filmových portrétů zavede čtenáře na místa, na nichž se v první polovině minulého století utvářely dějiny kinematografie – za brány velkolepých hollywoodských studií i do prestižních evropských ateliérů v Berlíně...
Souborným vydáním tří novel Josefa Kocourka (1909–1933) z let 1926 a 1927, které byly dostupné jen v podobě bibliofilie, nebo vyšly pouze časopisecky, se víceméně završuje dlouholeté bádání a?vydávání Kocourkova díla.
Monografická kniha Nic k zahození přináší dosud nejširší průřez tvorbou Jiřího Šalamouna s přihlédnutím k vzájemným inspiracím a impulsům mezi ilustrací, grafikou a filmem.
Kdo vlastně byl Petr Kellner? V unikátním projektu se sešli lidé, kteří s ním, nebo pro něj pracovali, novináři, kteří s ním pořídili jedny z mála rozhovorů, které kdy dal, ti, kteří jeho dráhu sledovali čtvrt století.
Korespondence českého historika, novináře a politika Josefa Kalouska (1838–1915), dochovaná v nemalém množství v jeho osobním fondu, uloženém v Archivu Národního muzea v Praze, je odrazem rozsáhlých vědeckých, pedagogických a publikačních aktivit.
Novela Krysař Viktora Dyka nejdříve vycházela v časopisu Lumír pod názvem Pravdivý
příběh (1911–1912). Pod názvem Krysař byla vydána poprvé v roce 1915. Inspirací byla
Dykovi stará německá pověst o krysařovi.