Nejprodávanější Kniha nebo Omalovánka - únor 2022

Božská proporce v geometrii a v číslech

Kniha švýcarského autora Léonarda Ribordyho Božská proporce v geometrii a v číslech podává přístupnou a čtenářsky atraktivní formou zasvěcený výklad pythagorejské filozofie čísel v hlubších symbolických souvislostech.

Božská proporce v geometrii a v číslech

Alex za zrcadlem
Autor se s vámi podělí o výsledky své ankety, ve které hlasovalo 30 000 respondentů o nejoblíbenější číslo na světě. Seznámí vás s fascinujícím počítačovým programem zvaným Hra života i se záludnostmi matematické logiky a exponenciálního růstu.

Alex za zrcadlem

Přehled středoškolské matematiky
Přehled obsahově a metodicky navazuje na středoškolské učebnice matematiky.

Přehled středoškolské matematiky

Fraktalista

Otec fraktální geometrie Benoit Mandelbrot (1924–2010) líčí ve svých pamětech zevrubně svou životní a vědeckou dráhu, která byla téměř stejně kostrbatá jako objekty, jejichž studiem se proslavil.

Fraktalista

Jupiter
Dostává se vám do rukou kniha vynikajícího popularizátora astronomie Ivana Havlíčka, kniha, která je odrazem lidského umu, fantazie a nezkrotné touhy po poznání. Již první průkopníci astronomie spatřili na Jupiteru neuvěřitelné detaily.

Jupiter

Měsíc známý i tajemný
Kniha známého brněnského astronoma Pavla Gabzdyla je tentokrát věnována Měsíci velmi netradičním způsobem a je určena všem pozorovatelům vesmírného dění bez rozdílu.

Měsíc známý i tajemný

Osudová přitažlivost gravitace
Osudová přitažlivost gravitace popisuje, jak byly tyto nesmírně hmotné, ale neviditelné objekty objeveny a co nám jejich existence říká o vývoji vesmíru. Knihu doplňuje množství názorných ilustrací a fotografií.

Osudová přitažlivost gravitace

Gödel, Escher, Bach
Hlavním cílem této mimořádné knihy na pomezí metamatematiky, informatiky, filozofie a kognitivní psychologie je zkoumání, co jsou a odkud se berou základní atributy člověka - vědomí a inteligence.

Gödel, Escher, Bach

Matematická kniha
Autor nás ve 250 stručných kapitolách provádí důležitými milníky historie matematiky a otevírá před námi svět plný nesmírných záhad a krásy.

Matematická kniha

Základy. Knihy XI-XII
Čtvrtý a předposlední díl postupně vydávaného nejzásadnějšího díla evropské vzdělanosti. Kniha přináší opět rozsáhlé úvodní originální studie Petra Vopěnky o tématech: Roviny a přímky, Planimetrie a stereometrie, Tělesové úhly.

Základy. Knihy XI-XII