Ondřej Kozák (1978) prezentuje monografii černobílých fotografií z let 2005 až 2010. Ústředním tématem jsou lidé z různých evropských měst, ale také z Kuby. Autor fotografuje výhradně na černobílý film 35 mm.
Francouzský fotograf reportér a autor mnoha děl a publikací Bernard Lesaing vytváří ve svých projektech rozsáhlé reportáže na místní i mezinárodní témata. V projektu České tváře a krajiny se zaměřil na zachycení autenticity českého uměleckého prostředí.
Publikace se zabývá prvním desetiletím tvorby Aloise Nožičky, který i ve světovém srovnání patří k nejoriginálnějším výtvarníkům druhé poloviny 20. století vyjadřujících se výhradně fotograficky.
Obsahově nabitá kniha je vyústěním mnohaleté badatelské a sběratelské práce Horníčkova obdivovatele Petra Jamníka, který pro ni vybral desítky mnohdy unikátních fotografií a artefaktů ze své sbírky.
Kdo by neznal snímek malého brečícího děvčátka popáleného napalmem, který proměnil názor světové veřejnosti na válku ve Vietnamu a stal se impulsem bouřlivých protestů?
Fotografie byla od počátku využívána cestovateli jako v porovnání s do té doby rozšířenými kresbami objektivní médium k zaznamenání vzdálených objektů a míst.
Publikace byla vydána u příležitosti výstavy v Uměleckoprůmyslovém museu v Praze k autorovým osmdesátým narozeninám a představuje průřez jeho celoživotní tvorbou.
Katalog k výstavě "Grete Popper - Fotografie mezi dvěma světovými válkami" je zároveň faktograficky bohatou monografií seznamující s dílem česko-německé fotografky Grete Popper (1897–1976).
Jaký je nejlepší způsob, jak se naučit pořizovat působivé fotografie? Právě na takové se podívat a prostudovat si je, uvědomit si, v čem spočívá jejich kouzlo.
Katalog Věštění z noční oblohy částečně zakryté mraky. Role fotografie v postmediální době vychází ke stejnojmenné výstavě konané v Domě fotografie od 24. května do 18. září 2022.
Na 275 stranách, pomocí barevných fotografií zvěře, Vás autor zavede do rezervací Serengety a kráteru Ngorongoro v Tanzánii. Některé příběhy z denního života zvěře jsou unikátním dokumentem.
Ritchinova třetí kniha o budoucnosti fotografie se ptá, jaké možnosti vizuálním médiím zůstaly, mají-li obrazy i nadále měnit naše myšlení a přístup ke světu.