Monografie je věnována pedagogickému konceptu, podle nějž by všechny děti měly navštěvovat třídy hlavního vzdělávacího proudu, a to bez ohledu na stupeň svého postižení.
Šikana je zrádná, jejím terčem se může stát i dítě tělesně a duševně vyspělé, s velmi dobrým rodinným zázemím, které však neumí nebo není ochotno "výt s vlky". Šikana má různé formy a správný postup se musí případ od případu lišit.
Tři výchovné principy doktorky Laury Markhamové: - Umění seberegulace - Napojování se na dítě a vytváření hlubokého vztahu - Koučink, nikoli kontrola Hlavní vzkaz autorky zní: Pečujte o emocionální vztah mezi vámi a dítětem, docílíte opravdové a trvalé změny.
Jak se vyrovnat s diagnózou neléčitelné nemoci? S obdobím, ve kterém člověk prochází silnou bouří emocí a bojuje s pocitem bezradnosti? S odborníky, kteří problémy terminální fáze onemocnění řeší v praxi, se budeme snažit vcítit do obtížné situace.
V posledních letech zažíváme období nebývalé nejistoty a otřesů. Nikoho tedy asi nepřekvapí, že důvěra, lidský kontakt a duševní pohoda jsou na ústupu. Není to žádná legrace.
Každý z nás chce zažívat spokojené a naplněné vztahy – rodinné, přátelské, milostné i pracovní. Obvykle však to, co ve vztazích zažíváme, našim představám neodpovídá.
Kdo vlastně jsem? Souvisí s mojí identitou to, jak mě vidí jiní lidé? Co mě dělá nezaměnitelným a takovým, jaký chci být? Ten, kdo má pocit, že žije v souladu se sebou, zakouší rovněž dobrý pocit vlastní hodnoty, který také vyzařuje navenek.
Autor v knize s předstihem několika desetiletí s obdivuhodnou prozíravostí charakterizuje problémy a výzvy naší doby. Je to doba, kdy se od nás žádá konání dobra – na rozdíl od minulosti, kdy šlo v první řadě o krásu a pravdu.