Monografie je věnována pedagogickému konceptu, podle nějž by všechny děti měly navštěvovat třídy hlavního vzdělávacího proudu, a to bez ohledu na stupeň svého postižení.
Šikana je zrádná, jejím terčem se může stát i dítě tělesně a duševně vyspělé, s velmi dobrým rodinným zázemím, které však neumí nebo není ochotno "výt s vlky". Šikana má různé formy a správný postup se musí případ od případu lišit.
Tři výchovné principy doktorky Laury Markhamové: - Umění seberegulace - Napojování se na dítě a vytváření hlubokého vztahu - Koučink, nikoli kontrola Hlavní vzkaz autorky zní: Pečujte o emocionální vztah mezi vámi a dítětem, docílíte opravdové a trvalé změny.
Jak se vyrovnat s diagnózou neléčitelné nemoci? S obdobím, ve kterém člověk prochází silnou bouří emocí a bojuje s pocitem bezradnosti? S odborníky, kteří problémy terminální fáze onemocnění řeší v praxi, se budeme snažit vcítit do obtížné situace.
Jak spolu vydržet co nejdéle? Co dělat, aby se naše manželství nerozpadlo a bylo dobré? Čemu se naopak vyhnout? Jak přijmout obavy z budoucnosti? Jak odpustit a zapomenout? Jak se ubránit manipulaci a jak nastavit vlastní hranice?
Fenomén dobrovolného bezdomovectví, a to nejen seniorů, je dodnes v českém prostředí nedostatečně probádanou oblastí a jeho existence je mnohdy v odborných pramenech opomíjena, či dokonce popírána.
V posledních letech zažíváme období nebývalé nejistoty a otřesů. Nikoho tedy asi nepřekvapí, že důvěra, lidský kontakt a duševní pohoda jsou na ústupu. Není to žádná legrace.
Osoby s poruchou autistického spektra mají obtíže s vnímáním smyslových podnětů. Často se cítí odstřiženi od reality a přetíženi, což se promítá v jejich chování.