Reprezentativní publikace přináší výběr z díla Jiřího Havla, dvorního fotografa Krkonoš a jednoho z nejlepších krajinářských fotografů. Špičkově vypravená kniha vás kromě Krkonoš zavede do krajin šesti světadílů. Havlovy výjimečné fotografie vás uchv
Monografie přináší diferencovanou řadu pohledů na vztah nových médií a jejich teoretické (filozofické) reflexe, včetně reflexe samotné teorie nových médií.
Koutní plachta či koutnice byla v české lidové kultuře plachta oddělující postel šestinedělky umístěnou v koutě od zbytku světnice.
Celobarevná publikace představuje sbírku slovenských koutních plachet ze sbírek Národního muzea.
Fiktivní literárně-fotograficko-komiksový dokument performerky Miřenky Čechové o Mckenzie Tomski, která se zamilovala do města New York, ve kterém je cizinkou.
Více než 400 unikátních fotografií v této publikaci ukazuje, jak vypadal náš svět na samém konci devatenáctého století. Vedle sebe nacházíme obrazy zdánlivě neotřesitelných starých pořádků i známky rychlých změn, které s sebou přineslo 20. století.
Kniha shrnuje výsledky projektu zaměřeného
na dokumentaci a interpretaci nástěnných
maleb 17. a 18. století v klášterech
benediktinů na území Čech a Moravy.
První publikace v češtině, která komplexně představuje ideu a architekturu brazilského hlavního města Brasília – odedávného snu Brazilců, který zrealizoval v rekordně krátkém čase (1957–1960) teprve prezident českého původu Juscelino Kubitschek.
reflexi cirkusového světa v českém výtvarném umění a literatuře. Zpřítomňuje fenomén cirkusu v českém prostředí od počátku 19. století do poloviny 20. století, a to v širších souvislostech evropského umění.
Kim Gordonová se proslavila hlavně jako zpěvačka, basistka a jedna z hlavních tváří rockové skupiny Sonic Youth. Ta patřila k nejúspěšnějším a nejvlivnějším kapelám nezávislé americké scény.
Knížka s bohatou obrazovou dokumentací navazuje na komorní výstavu na toto téma v prostoru pod nedávno obnovenou Plečnikovou vyhlídkou v zahradě Na Valech.
První knižní vydání výběru z dosavadní tvorby Václava Podestáta, předního českého dokumentárního fotografa, absolventa katedry fotografie na FAMU v Praze a pedagoga Institutu tvůrčí fotografie Slezské univerzity v Opavě.
Norma, normativita, normalizace…
Čtenáři se nabízí nejen srovnání českých normalizačních a postkomunistických seriálů, ale i jejich poselství, která nemusí být tak odlišná, jak by se na první pohled mohlo zdát.