Přestože japonská obrněná technika nepatřila k těm nejvýraznějším v této oblasti, je historie japonských tanků, samohybných děl a obrněných automobilů velmi zajímavá.
Větrné mlýny se řadí mezi nejstarší technická zařízení. Typické jsou především pro Nizozemí, ale spoustu těchto ojedinělých staveb najdeme i v České republice. Každý mlýn má svou minulost, a někdy i dost dramatickou.
Kniha je určena pro fandy Formule 1, pro zájemce o historii a vývoj technické stránky formulových vozů, ale i pro ty, kdo se zajímají o to, jak vůbec fungují auta, kterými dnes jezdíme.
JUDr. Jaroslav Frei je dnes málo známá osobnost, ačkoli mu vděčíme za mnohé. Jeho jméno se vytratilo, jeho zásluhy si přivlastnili jiní. Vlastní pílí se vypracoval až na ředitele Jawy.
Publikace připomíná dnes už legendární řadu osobních automobilů Škoda klasické koncepce vyráběnou v letech 1955 až 1971. Jejím prvním členem byl vůz Škoda 440 dodnes známý pod jménem Spartak, které nesl jeden z prototypů.
Publikace je vlastně čtvrtým dílem úspěšné trilogie „Jednotka určení SOS“. K jednotlivým životopisům jsou připojeny textové materiály vztahující se k působení dotyčné osoby v legiích, SOS nebo v protinacistickém odboji.
První z řady titulů zasvěcených těmto unikátním památkám naší minulosti na Moravě a ve Slezsku se věnuje oblasti Jesenicka, Bruntálska, Opavska a Novojičínska.
Druhý díl volně navazuje na předchozí monografii. Zabývá se důkladně vznikem, konstrukcí, výrobou a provozem této řady, ale i ukončením provozu v barvách ČSD.
Monografie popisuje historii vzniku, vývoje a technickou stránku provozu tatranských železnic, životopisy jednotlivých vozů této řady a postupný vývoj depa Poprad.
Touto knihou uzavírá autor Jiří Vojkovský třídílnou edici o evropských fotbalových stadionech. I v této knížce jsou k mání další zajímavé fotbalové stánky, známější především fotbalovým fajnšmekrům.
Tato knížka chce připomenout to málo, co se z hasičských automobilů zachovalo, a současně složit poklonu těm, kteří tuto krásnou techniku stvořili, stejně jako těm, kteří ji obětavě ve vztahu k bližním obsluhovali.
Nové aktualizované a doplněné vydání úspěšné publikace dokumentuje dvousetleté období konstrukce a výroby motorových vozidel na našem území – a to od úplně prvního Božkova parovozu z roku 1815 až po nejnovější modely Škoda Kamiq či Scala.
Bohatě ilustrovaná kniha o řadě lokomotiv E 479.0, které u nás jezdí od roku 1977. Jsou známy pod přezdívkou „hrbatá“ nebo „velbloud“ a o její oblíbenosti svědčí i to, že jezdí už 41 let.