Monografie Pavly Jonssonové dokumentuje a interpretuje hlavní trendy české hudební alternativy osmdesátých let. Představuje činnost Jazzové sekce a významné postavy širokého spektra tehdejší paralelní hudební kultury.
Dějiny opery zasvěceně rozebírají mnohá díla
největších skladatelů, od Monteverdiho a Händela přes
Mozarta a Verdiho až po Wagnera, Strausse, Pucciniho,
Berga či Brittena.
Monumentální biografie jednoho z nejvýznamnějších skladatelů české moderní hudby. Publikaci doplňuje bohatý poznámkový aparát, chronologická tabulka skladatelova života a díla, seznam jeho kompozic, soupis literatury a rozsáhlý rejstřík.
Počátkem 70. let viděla britská veřejnost ve čtveřici mládenců z průmyslového Wolverhamptonu
nástupce nedávno rozpadlých Beatles. Byli čtyři jako oni, hráli na stejné nástroje jako oni, vzbuzovali
davové šílenství jako oni.
Africké květiny přinášejí širší zamyšlení nad jazzovou hudbou jako fenoménem, na němž stojí existence veškeré populární hudby. Autor připomíná také okolnosti vzniku a vývoje jazzu, rock’n’rollu a zabývá se hudební globalizací.
Album Pod drnem skupiny Chudák paní Popelková nabízí letité songy uskupení vzniklého na základě příležitostných hudebních setkání písničkáře Karla Vepřeka se saxofonistou Jaroslavem Šebestou, které koncem 80. let doplnil vizuální bubeník Pavel Heřman