In Beyond the Avant Garde, scholars from Czechia, Canada, Germany, and Hungary take a new approach to exploring the work of one of Central Europe’s most interesting modernist painters -- Bohumil Kubišta.
Jiří Hauschka (narozen 1965 v Šumperku) se obrací k tomu typu malířství, pro které jsou důležité barvy a symbolické konotace, tak jak tomu bylo na přelomu 19. a 20. století.
Kniha “Nebeský ateliér” světoznámé grafičky Aleny Antonové Vám představí všechna její exlibris a pf vytvořené v letech 1949 - 2021. V knize naleznete okolo 700 děl. Úvodní text knihy napsal RNDr. Karel Žižkovský.
Antologie textů výtvarného umělce a pedagoga Vladimíra Kopeckého, výběr deníkových rukopisných úvah, zamyšlení a komentářů, strojopisů i textů již dříve vydaných tiskem koncepčně seřadili editoři Petr Vaňous a Daniel Hanzlík.
Roman Štětina převádí své práce založené na textu zpět do slov. Čtyři performance, tři videa, tři audio nahrávky, dva texty a jedna výstava. Adaptace adaptace.
První kniha obsáhle mapující kresebné dílo Jana Kubíčka. Jan Kubíček (1927-2013) patřil k několika předním českým umělcům konstruktivismu a abstraktní geometrie, jehož význam přesáhl i za hranice.
Texty PhDr. Ludvíka Hlaváčka, které vznikaly původně jako záznamy přednášek z cyklu Socializace (v) umění z let 2007–2018, určených studentům magisterského studijního oboru Kurátorská studia FUD UJEP.
Plastiky a objekty Viktora Karlíka z let 2012–2019, jež tato česko-anglická kniha představuje, jsou výtvarnými prácemi, které souvisejí s literaturou jako součástí kultury a inspirovaly je osobnosti a díla některých básníků, spisovatelů či filosofů.
Kniha s názvem Malíři na soutoku obsahuje rozhovory s desítkou umělců, kteří v uplynulých 50 letech žili, tvořili či stále tvoří v Českých Budějovicích, Českém Krumlově a okolí.
Reprezentativní obrazová publikace na křídovém papíře představí rozsáhlý výběr ze snímků fotografky Martiny Řehořové, které mapují obnovu mariánského sloupu v Praze na Staroměstském náměstí od roku 2008 do současnosti.
Katalog představuje dílo známého grafika a mj. autora českých bankovek, u příležitosti jeho nedožitých 80. narozenin. Ukazuje krystalizaci jeho „apokalyptického realismu“ na pozadí dobové vizuality.
Publikace Hany Bilavčíkové vychází z dizertačního projektu, který se zabýval výzkumem techniky malby studentů krajinářské školy Julia Mařáka na Akademii výtvarných umění v Praze na konci 19. století.
Arno Pařík, největším znalec Jilovského tvorby, ji přehledně propojil do tematických kapitol, rozsáhlý obrazový doprovod je sumou toho nejlepšího z jeho díla.