Otakar Janůj patřil do nepříliš početné skupiny příslušníků předválečného policejního uniformovaného sboru, kteří před službou protektorátním úřadům dali přednost odchodu do zahraničního odboje.
Historie železničních motorových vozů trvá již více než 100 let a dodnes se s „motoráky“ běžně setkáváme na většině vedlejších tratí, v regionální dopravě a také na motorových rychlících.
V knize najdete podrobný popis stavu motorizace v Československu po druhé světové válce, historii vývoje Pragy V3S, kompletní přehled takticko-technických dat vozu.
Tato příručka vám ukáže, jak
přežít v hlubokých lesích, polární
tundře i na poušti. Dozvíte se v ní,
jak rozdělat oheň, opatřit si pitnou
vodu, postavit přístřešek, ulovit
zvěř nebo ošetřit zranění.
V době, kdy česká motocyklová továrna Jawa, prožívala svůj vrchol produkční, ekonomický i exportní, vyráběla motocyklové typové řady, jenž dostaly zlidovělého označení Jawa kývačka.
V pátém pokračování řady o útěcích z komunistického Československa je položen důraz zejména na případy, při nichž se uprchlíci snažili o využití složitějších technických prostředků, letadel, balónů, ale i obrněných nebo dalších vozidel.
Monografie se zabývá problematikou bezpečnostních hrozeb v oblasti civilní letecké dopravy, identifikací rizik a jejich následnou minimalizací pomocí bezpečnostních postupů a technologií fyzické ochrany na civilním mezinárodním letišti.
Publikace vás seznámí s většinou typů letadel vzniklých v konstrukčních kancelářích v Rusku v období po 2. světové válce. Texty s obrázky jsou abecedně řazeny.
Zajímavou informací je, že pouze menšímu množství z nich se podařilo přežít do současnosti.