Fenoménu Apple se publicista Leander Kahney věnuje přes deset let. Napsal tři knížky, včetně Cult of Mac. V knize Jony Ive – génius stojící za nejlepšími produkty Apple se zaměřil na viceprezidenta Apple pro průmyslový design.
Případy hromadných vražd, sebevražd, ozbrojeného povstání, teroristického útoku, masového útlaku ze strany státních úřadů a dalších násilných událostí, které se v posledních třiceti letech staly v souvislosti s novými náboženskými hnutími.
Při putování po Balkáně, střední Evropě a Pobaltí autor opakovaně naráží na hranice dvou sousedních mocenských bloků – tápající Evropské unie a sílícího Ruska.
Monografie se pokouší přispět k odpovědi na otázku, jakým způsobem lidé tráví svůj volný čas, jaká část jejich volnočasových aktivit je kulturní povahy a zejména jak tyto aktivity souvisí s ostatními způsoby trávení volného času.
Monografie se pokouší přispět k diskuzi nad otázkou, jaký mají jednotlivé části veřejnosti vztah k hudbě a jak se tento vztah reálně projevuje v jejich nákupním chování na trzích s hudbou. Děje se tak na základě dat výzkumné povahy.
Prudký celosvětový rozvoj civilizace přináší spoustu nových jevů, které se intenzivně prosazují v praxi, ale až následně se dostávají do zájmového pole vědy. Jedním z těchto nových fenoménů je interkulturní komunikace.