Trvalá záliba tohoto Kaliforňana v létání začala v devadesátých letech minulého století, kdy viděl létat nad farmou svého otce letouny. V lednu 1942 se přihlásil do programu výcviku kadetů armádního leteckého sboru.
Letecká válka nad západní frontou trvala téměř šest let. Pro stíhače představovala vůbec nejtěžší bojiště, na němž operovaly ty nejmodernější stroje. Létalo se zde většinou ve velkých výškách a početných formacích.
Ing. František Palík je jedním z nejvýznamnějších konstruktérů lokomotiv československé poválečné éry. Svůj profesní život zasvětil koncernu Škoda, kde se od píky postupně vypracoval až na technického náměstka ředitele.
Na našem nebi se již vystřídalo velké množství kluzáků a větroňů nesoucích značku OK. Těm zahraničním jsou věnovány knihy Zahraniční větroně se značkou OK od autorské dvojice Zdeněk Pátek a Petr Kolmann.
Touto knihou uzavírá autor Jiří Vojkovský třídílnou edici o evropských fotbalových stadionech. I v této knížce jsou k mání další zajímavé fotbalové stánky, známější především fotbalovým fajnšmekrům.
První český životopis legendárního německého stíhače, jemuž je připisováno 17 sestřelů za jediný den
Slavný stíhač německé Luftwaffe Hans-Joachim Marseille (1919–1942) rozhodně nesplňoval ideál árijského hrdiny.
Výpravná publikace ve své první části detailně líčí dějiny železnice v českých zemích – od prvopočátků souvisejících s průmyslovou revolucí přes období zakladatelské horečky a triumfy i pády spjaté s dějinami 20.