Jednou z nejdůležitějších aktivit učitele ve třídě je odměňování a trestání. Tyto činnosti souvisí nejen s kázní a udržováním pravidel ve třídě, ale také s motivací, třídním klimatem i se vztahem žáků ke vzdělávání vůbec.
Snaha léčit choroby a napravovat vady či poruchy je stejně stará jako nemoci a postižení. Ovšem i tam, kde léčba není možná, lze usilovat o kvalitní výchovu, vzdělávání, osobnostní rozvoj a začlenění handicapovaného člověka do společnosti.
Kniha nabízí pohled na těhotenství a porod prostřednictvím rozhovoru se známou porodní asistentkou Ivanou Konigsmarkovou, která třicet let pomáhá přivést děti na svět.
Publikace se věnuje případným kritickým obdobím těhotenství, snaží se vysvětlit principy vyšetření, která těhotná žena absolvuje, a popisuje, co od nich může očekávat.
Vzdělání je nástrojem vzestupné sociální mobility, proto je nutné zabezpečit rovný přístup k němu všem společenským skupinám bez ohledu na jejich sociální či zdravotní charakteristiky.
Logopedická cvičení na doma i do školky, která budou bavit děti i dospělé! Nácvik správné výslovnosti patří v mnoha rodinách ke každodenní rutině, která může časem omrzet jak děti, tak rodiče.
Vysoká inteligence nemusí znamenat jen úspěch a skvělý život. Velmi chytří lidé bývají naopak často nepochopení, cítí se osaměle, trpí nedostatkem sebedůvěry a až přílišnou citlivostí a zranitelností.
Kniha podává přehled o tzv. nové morbiditě mládeže, která v současnosti významně ohrožuje zdraví dospívajících a zvyšuje jejich nemocnost i úmrtnost. Jedná se o tzv. syndrom rizikového chování v dospívání.
V knize objevíte svěží pohledy a úvahy z oblasti psychologie a mezilidských vztahů. Zaujme vás zejména to, s jakým citem autor popisuje svět malých dětí - jeho pojetí je sympatickou pozvánkou do světa dětské psychiky.
Kniha je určená studentům pedagogických věd a psychologie na SŠ i VŠ, začínajícím speciálním pedagogům, poradenským a školním psychologům, učitelům prvního i druhého stupně a také rodičům a prarodičům dětí se SPUCH.
Autorka navazuje na svou knihu Maminko nezpívej. Opět s nadhledem zaznamenává zážitky a zkušenosti s výchovou postižených synů a pozornost věnuje i rodičům. Také vás starost o děti vyčerpává? Nikdy nemůže být tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř.
Monografie je věnována pedagogickému konceptu, podle nějž by všechny děti měly navštěvovat třídy hlavního vzdělávacího proudu, a to bez ohledu na stupeň svého postižení.
Se lhaním u svého dítěte se setkal snad každý rodič. Lhaní dítěte je pro rodiče vždy zátěžovou situací. Dochází ke ztrátě důvěry v dítě, kazí se vztah mezi dítětem a rodičem. Každá lež nemusí být však tak strašná, jak na první pohled může vypadat.
Kniha odpovídá aktuální otázky a popisuje významné trendy, které určují podobu a výsledky vzdělávání v různých zemích od předškolního až po vysokoškolské.