Kniha odpovídá aktuální otázky a popisuje významné trendy, které určují podobu a výsledky vzdělávání v různých zemích od předškolního až po vysokoškolské.
Kniha je jedním ze stěžejních děl známé italské lékařky a pedagožky. Ukazuje, jak je montessoriovská představa „alternativní“ výchovy a vyučování a vůbec reformy školství stále aktuální.
Ordinace dětských psychologů a psychiatrů jsou přeplněné k prasknutí. Co se to s dětmi děje? Místo, aby si užívaly nejhezčí životní období, trpí úzkostmi, depresemi a dalšími psychickými obtížemi. Roky pandemie situaci rozhodně nezlepšily, naopak.
Publikace je určena především rodičům, kteří výchovu svých dětí berou vážně. Rodičům, kteří jsou ochotni nad svými výchovnými metodami uvažovat, popřípadě je i přehodnocovat. Těm, kteří mají zájem o vlastní sebereflexi, a to nejen z pohledu rodičovské role.
Dnešní výchova je v mnohém jiná, než tomu bylo dřív. O děti pečujeme, jako by šlo o vzácné cizokrajné květiny, kolem kterých je třeba postavit skleník a neustále je chránit, hlídat a se vším jim pomáhat.
Křik to nikdy nevyřeší. Vychovávejte děti s lehkostí!
Vychovávat děti tak, aby z toho všichni členové rodiny vyšli beze šrámů na duši, je hotové umění. Milan Studnička, psycholog a spoluzakladatel úspěšného vzdělávacího portálu, se proto zaměřil na nejpalčivější otázky z praxe.
Autorka vám touto knihou přiblíží dosud nepoznaný svět novopečeného táty. Vychází ze svých zkušeností, vše vysvětluje jasně a bez zbytečných slov. Seznámíte se s potřebami malého miminka, naučíte se o ně postarat a dostanete rady, jak podpořit svou ženu v roli matky.
Když pracovníci NASA hledali profesi, která by vyžadovala podobné vlastnosti osobnosti, jaké jsou kladeny na špičkové letce, počítač prý z několika stovek profesiogramů vyhodnotil jako nejbližší vhodné povolání profesi učitele.
Kniha podává přehled o tzv. nové morbiditě mládeže, která v současnosti významně ohrožuje zdraví dospívajících a zvyšuje jejich nemocnost i úmrtnost. Jedná se o tzv. syndrom rizikového chování v dospívání.