Nejprodávanější tituly - březen 2023

Jak svět doopravdy funguje
Lidstvo ještě nikdy ve své historii nemělo tolik informací, přesto si jen málokdo uvědomuje, jak svět ve skutečnosti funguje.

Jak svět doopravdy funguje

Čísla nelžou
Celosvětově uznávaný kanadský vědec českého původu nás ve své knize bere na faktografickou výpravu za poznáním. 71 tematických kapitol přináší kromě nových informací a fascinujících příkladů z energetiky, dopravy či ekologie také odpovědi na otázky typu: Proč elektrická auta zatím nejsou šetrná k životnímu prostředí? Proč je těžké předpovědět, jak zlá bude probíhající pandemie? A jak lidstvo a vynálezy moderního světa ovlivňují život na naší planetě?

Čísla nelžou

Planta sapiens
Kniha Planta sapiens je fascinující sondou do vnitřního světa rostlin založená na nejmodernějším výzkumu rostlinné inteligence. Dokážeme-li pochopit, jaké je to být rostlinou, mohli bychom mít z okolního světa mnohem víc.

Planta sapiens

Apokalypsa nebude

Změna klimatu je skutečná, ale neznamená konec světa. Dokonce to není ani ten největší současný problém životního prostředí. Přestože řadě témat se média věnují už desítky let, mnozí z nás stále neznají základní fakta.

Apokalypsa nebude

Dále než Einstein
Příběh fyziky je komplikovaný a dobrodružný. Po staletí se fyzikové noří stále hloub do tajemství přírody, vyvíjejí nové přístroje, které pomáhají některá tajemství rozluštit a jindy zas vedou k objevení nových záhad.

Dále než Einstein

Stručné odpovědi na velké otázky
Hawking ve své poslední publikované knize určené širokému okruhu čtenářů zkoumá řadu z největších záhad vesmíru, i potenciální problémy, kterým čelí nebo může čelit lidstvo na naší domovské planetě.

Stručné odpovědi na velké otázky

O času a vodě

Když byl Andri Snaer Magnason požádán, aby napsal text na pamětní desku za zaniklý ledovec Ok, zaskočilo ho to. Právě na tomto ledovci strávili jeho prarodiče líbánky a stali se zakladateli Islandské glaciologické společnosti.

O času a vodě

O liškách a lidech
Krásná, mazaná i hravá – přesně taková je liška.

O liškách a lidech

Fyzika budoucnosti
Autor ve své knize do značné míry navazuje na svůj starší titul Fyzika nemožného.

Fyzika budoucnosti

Velké proměny
Jak je možné, že moderní svět funguje? Demografie, zemědělství, energie a hospodářství – to jsou čtyři „velké civilizační přechody“, jež zcela proměnily náš způsob života.

Velké proměny

Tanec s proměnami Země
Je stále očividnější, že dramatickým důsledkům procesu Proměny Země se již nelze vyhnout, protože současná civilizace nemá dostatečnou vůli zavést drastická opatření, aby zastavila úpadek přírodního prostředí.

Tanec s proměnami Země

Pod bílou oblohou
Tato kniha je o lidech, kteří se snaží řešit problémy způsobené lidmi, kteří se snaží řešit problémy,“ popisuje autorka svou knihu rozkročenou mezi vědeckou reportáží a cestopisem.

Pod bílou oblohou

Dobro a zlo 21. století
Milníky současnosti v rozhovoru se známým knězem a přírodovědcem.

Dobro a zlo 21. století

Námořní slepota
Přehlížený význam moří pro rozvoj obchodu a moci. Moře představuje pro většinu z nás především symbol letní dovolené. Jenže na mořích a oceánech se toho odehrává mnohem víc. Politický geograf Michael Romancov odhaluje podstatu fenoménu.

Námořní slepota

Řád času
Autor, přední teoretický fyzik, spolutvůrce smyčkové kvantové gravitace, ale také výtečný spisovatel, se ve své nejnovější knize zabývá tajemstvím času, možná vůbec největší záhadou světa.

Řád času

Tajný život stromů

Německý bestseller Tajný život stromů se již druhým rokem drží na žebříčku nejprodávanějších knih a získává si nadšené čtenáře ve stále více zemích. Les je pro mnohé z nás vytouženým místem odpočinku. Je synonymem ticha a nedotčené přírody.

Tajný život stromů

Hravý průvodce Českem II.
Nazujte opět toulavé boty a objevujte spolu se svými dětmi krásy naší vlasti!
přírodní vědy

Hravý průvodce Českem II.

Energie
Navýsost aktuální kniha o možnostech využití energie, její produkci i vlivu na změny klimatu z pera světově uznávaného vědce.

Energie

Statistika jednoduše
Kniha pomůže pochopit základní principy a spojitosti v tomto oboru.

Statistika jednoduše