Ve své sedmé básnické sbírce Jan Laňka vyjadřuje city z dění kolem sebe a hledá cestu k podstatě sebe samého v obklopení vjemů, které se dotýkají života na zemi a jsou pro tuto dobu charakteristické.
Japonská básnická forma HAIKU jsou krátké básně bez rýmů, které používají jazyk pocitů pro vyjádření emocí a obrazů.
Toto dílko jednotlivá HAIKU skládá ve volný cyklus, vážící se k Březovým Horám.
První svazek rozsáhlého sebraného díla nejprokletějšího českého básníka naší doby Karla Šebka. Texty pocházejí z velmi rozsáhlé rukopisné pozůstalosti, přičemž převážná většina z nich nebyla nikdy publikována.
Patrik Šíma, výtvarný umělec, prozaik a básník, svým třetím souborem básní s názvem Vyšla odtamtud ven (vně) ostrým tónem šokuje, burcuje k bdělosti, vyvolává neklid.
Čtvrtá vydaná sbírka osobitého autora. Jde o jeho básnickou prvotinu. V ostré sbírce, která je psána převážně nespisovnou češtinou, lze nalézt příběh o lásce, zradě, vině a trestu.
Tato sbírka Václava Honse zahrnuje opět širokou lyricko-epickou škálu témat, charakterizovanou neobvyklými obraty a spojeními. Jednotlivé básně se vyznačují plnou laskavostí, rytmickou jasností a hravostí, která básníka stále neopouští…
Autoportréty - druhá básnická sbírka autorky - jsou kompaktním dílem. Autorčin ‚klasicistní‘
naturel, její přesné pozorovatelské umění a úcta k tradici
obrazu, slova i hudby, ale především její schopnost přesahu,
umožňují duchovní jednotu sbírky.