Nejprodávanější knihy v roce 2023

O původu času
Nejbližší spolupracovník Stephena Hawkinga ve své knize představuje poslední myšlenky o vesmíru této intelektuální hvězdy našeho věku. Jedná se o dramatickou revizi teorie, kterou Hawking předložil ve své Stručné historii času.

O původu času

Helgoland
Známý soudobý teoretický fyzik Carlo Rovelli, jeden z tvůrců smyčkové kvantové gravitace, ale také vynikající spisovatel, se v této knize zabývá okolnostmi vzniku kvantové mechaniky, snad nejpozoruhodnější fyzikální teorie všech dob.

Helgoland

Energie
Navýsost aktuální kniha o možnostech využití energie, její produkci i vlivu na změny klimatu z pera světově uznávaného vědce.

Energie

S hlavou v oblacích
Asi každý se někdy zasnil, jaké by to bylo roztáhnout křídla a vznést se do vzduchu jako pták. Ale jak vlastně ptáci létají? A co netopýři nebo motýli? K čemu je některým savcům či plazům schopnost plachtit? ...

S hlavou v oblacích

Umění zkratky
Ve vytváření zkratek, které nám usnadňují život tím, že nám šetří čas a námahu, vyniká zvláště matematika - ta je v podstatě uměním vymýšlet zkratky.

Umění zkratky

Astronomie a fyzika – Hledání
„Astronomie a fyzika – HLEDÁNÍ“ je přehledem nejvýznamnějších objevů za poslední čtyři roky.

Astronomie a fyzika – Hledání

Co žere vesmír?
Souhvězdí Eridanu nad jižní polokoulí ukrývá kosmickou záhadu. Na první pohled to vypadá, jako by v něm nějaký vesmírný obr ukousl z kosmu gigantické sousto, po kterém zbylo jen prázdno. Co za tím stojí? Supermasivní černá díra?

Co žere vesmír?

Čísla ohromující a ochromující
Ve svém jednoduchém průvodci pro všechny, kdo zažívají ochromení z čísel, William Hartston jasně a s humorem vysvětluje, jak bezpečně projít minovým polem matematiky, která nás obklopuje.

Čísla ohromující a ochromující

Duchové vesmíru aneb třináctero příběhů o neutrinech

„Duchové vesmíru“ volně navazují na předchozí tituly „Jak vznikal svět“, „Z kuchyně do vesmíru“ a „Blýskání“. V knížce naleznete ve třinácti příbězích poutavá svědectví o neutrinech, nejpodivnějších částicích, které kdy lidé objevili.

Duchové vesmíru aneb třináctero příběhů o neutrinech