Pracovní sešit v návaznosti na učebnici obsahuje: Kultura v 1. polovině 20. století - Kultura, Literární druhy a žánry, Česká literatura v letech 1890 -1918, vývoj českého divalda 1890-1918...
V I. dílu čítanky k učebnici Literatura v kostce najdete pečlivě vybrané ukázky textů, společně s metodickými úkoly pro práci s nimi. Tato učebnice je vhodným doplňkem nejen pro přípravu k maturitní zkoušce, ale pro všechny studenty SŠ.
Učebnice kromě výkladového textu a nejrůznějších zajímavostí ze života spisovatelů obsahuje také ukázky vybraných literárních děl a otázky usnadnující jejich rozbor.
Zkrácená verze učebnice Literatura pro 3. ročník středních škol více zohledňuje reálnou hodinovou dotaci na SOŠ, přitom však stále podává komplexní přehled o vývoji světové i české literatury v první polovině 20. století.
Zkrácená verze pracovního sešitu Literatura pro 2. ročník středních škol vychází z původní podoby pracovního sešitu, lépe však reflektuje hodinovou dotaci (66, resp. 99 hodin ročně) předmětu český jazyk zejména na středních odborných školách.
Sbírka obsahuje celkem 1350 testových úloh: 750 opakovacích testových úloh středoškolského učiva (úlohy jsou chronologicky uspořádány dle kapitol učebnice.
Pracovní sešit tvoří kompaktní celek s učebnicí, neboť prohlubuje znalosti o vývoji literární tvorby v daném období praktickou prací s literárním textem. Kopíruje strukturu učebnice, což usnadňuje jeho použití.
Sbírka obsahuje celkem 1350 testových úloh: 750 opakovacích testových úloh středoškolského učiva - úlohy jsou chronologicky uspořádány dle kapitol učebnice LITERATURA – přehled středoškolského učiva a jsou určeny k průběžnému opakování.
Titul určený k přípravě k maturitní zkoušce, k přijímacím zkouškám na vysoké školy (zejména na filozofické a pedagogické fakulty), ale i na testy, písemky a zkoušení po celou dobu středoškolského studia.
Všechny čtyři díly čítanek jsou shodně s učebnicí LITERATURA – přehled SŠ učiva rozděleny do 21 tematických okruhů - vyjma kapitoly Základy literární teorie, zařazené pouze v učebnici literatury.