Historický thriller Ďábel na kříži pojednává o věčném zápolení dobra a zla v barvách českého vrcholného středověku. Vyprávění je protknuté vírou i pověrami, morálními dilematy, drobnými radostmi a příhodami obyčejných lidí.
Po nešťastných událostech odjíždí mladá Celéstine z domova v normandském městečku, aby začala nový život v nádherné Paříži. Při hledání práce narazí v novinách na inzerát, který ji zavede do domácnosti samotářského módního návrháře Christiana Diora.
Jestli si někdo myslí, že mateřská dovolená je jako mlsat med, krutě se mýlí. Stres od čtyř od rána, kdy dítě křičí hlady – takže to aby každá žena praskla vzteky, když se jí někdo zeptá:
Edie se velice uleví, když její bývalá tchyně Anna zemře.
Edie Annu viní z nehody, která jí zničila rodinu. Takže když ji Annina poslední vůle vyláká na Sicílii a do dlouho opuštěné Villa della Madonna del Mare, je jí jasné, o co Anně šlo.
Když Alexandra namísto drahocenného obrazu Pabla Picassa, který je předmětem dědictví, najde něco úplně jiného, je náhle v koncích. Kam zmizel a kdo ho ukradl ? Kvůli němu ji vydírají a má posloužit jako záloha, že se její rodině nestane nic zlého.
Cora je vdova, která žije se svými dospívajícími dětmi na okraji Londýna. Samotářský Jacob bydlí sám na opačném konci města, rád čte knihy a pozoruje lidi. Ty dva spojuje pouze trasa metra Central Line, po které jezdí denně do práce.
Boris je bývalým kriminalistou a úspěšným autorem detektivek. Přes Vánoce ho opustila přítelkyně, protože chtěla víc, jemu však vyhovují nezávazné vztahy. A do toho svět zotročila korona.
Náhorní Karabach je od nás vzdálen tisíce kilometrů, a přesto ho dnes všichni známe. Stal se totiž obětí mocenských machinací zemí bývalého Sovětského svazu, válečnou zónou, ze které si hned několik silných států udělalo cvičnou střelnici.