Nezávislost Havenu byla uhájena a Ranka, Koré, Grult i Jagh by si mohli užívat zasloužené odměny, kterou za své činy obdrželi. Slib, kterým se zavázali prastarému jezernímu drakovi je však nutí vyrazit na cestu lemovanou záhadnými obelisky.
Obelisky, které vedou Ranku, Koré, Grulta a Jagha k bájné Thédrii vydávají svědectví o dávno zaniklé říši. Každý z nich je rafinovaně ukryt, nebo je hlídán bájným tvorem či strašlivou kletbou.
Válka přichází k hranicím Delavy. Nepřátelé pochodují zemí, plení a pálí, co jim přijde do cesty, a město Dussu může zachránit jen opravdový hrdina z písní, drakobijce Cuchenan. Jenže ten není k nalezení. Fantasy dobrodružství vrcholí.
Nebezpečí číhá nejen na dalekých cestách, ale i tam, kde by ho nejméně čekali. Příběh této knihy byl inspirován dobrodružstvím skupiny přátel odehraným v rámci hry Dračí doupě.
Pokračování ságy o družině Horských šelem. Uprostřed divočiny zakládají mistři Jagha, Grulta, Ranky a Koré město Haven, ve kterém mají žít vedle sebe původní obyvatelé divočiny a zástupci kolonistů.