Lokomotivní řada 556.0 představovala v našem lokomotivním hospodářství jednu z nejmohutnějších, nejspolehlivějších a nejzastoupenějších lokomotivních řad.
Od parních lokomotiv po nejmodernější vlaky. Dobrodružná jízda dějinami železniční dopravy.. Kdysi dávno usedla na koleje první lokomotiva a svůj náklad do cíle odvezla podobnou rychlostí, jako když jdete na procházku.
Kniha tvoří samotný katalog nákladních vozů. Pro každou řadu vozu jsou zde uvedeny podmínky vzniku, vývoj, přehled objednávek a technické parametry jednotlivých typů.
Kniha pokrývá obecná témata spojená s vývojem parku vozů v meziválečném a válečném období. Dotýká se záležitostí vzniku vozového parku ČSD, objednávání vozů, jejich výrobců a rovněž základních otázek provozu a údržby.
Třetí a závěrečný díl z oblíbené trilogie knih o kolejových vozidlech. Kniha je věnována převážně kolejovým vozidlům městské hromadné dopravy - tedy tramvajovým vozidlům, vozidlům metra a jejich stavebním strukturám.
Připravte se na nezapomenutelnou jízdu do historie železniční techniky. Tato obrazová encyklopedie vás provede úchvatným světem lokomotiv a vlaků od samých počátků až po žhavou současnost.
Výpravná publikace ve své první části detailně líčí dějiny železnice v českých zemích – od prvopočátků souvisejících s průmyslovou revolucí přes období zakladatelské horečky a triumfy i pády spjaté s dějinami 20.
Historie vzniku, vývoje a provozu zkušebních prototypů lokomotiv T 304.001, T 306.0501 a T 324.001. Text doplňuje 150 dobových snímků, výkresů a dalších dokumentů.
Celobarevná publikace, plná historických fotografií, pohlednic, plánků drážních staveb a dalších dokumentů z konce 19. a první poloviny 20. století, je věnovaná nostalgické dráze vinoucí se podél řeky Sázavy.
Historie železničních motorových vozů trvá již více než 100 let a dodnes se s „motoráky“ běžně setkáváme na většině vedlejších tratí, v regionální dopravě a také na motorových rychlících.