Žánrově se jedná o publikaci didaktickou, výklad je cíleně podpíraný argumentací a ilustrativními příklady a buduje pro svého čtenáře opravdové základy ke všemu hudebnímu umění.
Dějiny opery zasvěceně rozebírají mnohá díla
největších skladatelů, od Monteverdiho a Händela přes
Mozarta a Verdiho až po Wagnera, Strausse, Pucciniho,
Berga či Brittena.
Pražské hudební světy jsou první knihou, která se věnuje hudbě v Praze z jiné než hudebně historické perspektivy: K hudebním událostem dnešní Prahy přistupuje z pozice etnomuzikologie, někdy nazývané také hudební antropologie.
Počátkem 70. let viděla britská veřejnost ve čtveřici mládenců z průmyslového Wolverhamptonu
nástupce nedávno rozpadlých Beatles. Byli čtyři jako oni, hráli na stejné nástroje jako oni, vzbuzovali
davové šílenství jako oni.
Texty zachycují stopařské zážitky z cest do Polska v době, kdy se tam ještě nedalo jet legálně, i prožitky návštěvníka hudebních festivalů (včetně prvního velkého rockového festivalu ve východní Evropě v Jarocinu).