První monografie o díle kultovní postavy české výtvarné kultury a literatury Bohuslava Reynka. Přináší reprodukce jeho grafických cyklů, kreseb, maleb i experimentálních nátisků. Výměrově je představeno i jeho literární dílo.
Téma vztahu obrazu a kultu v barokních Čechách pojednává Jan Royt - významný medievalista pro dějiny umění českých zemí a znalec křesťanské ikonografie.
Mystický příběh o lovcích číhajících v nočním lese na příchod lví smečky je jakýmsi iniciačním příběhem syna jednoho z lovců, který se odváží se lvem spojit. Vůbec první autorská kniha výtvarníka Petra Nikla.
Výpravná monografie Patrika Hábla, jednoho z nejosobitějších českých malířů mladé generace, shrnuje v textu Richarda Druryho a 102 barevných reprodukcích 15 let tvorby člena Umělecké besedy.
Průvodce je určen pro širokou veřejnost, která má zájem se blíže seznámit s dobou a uměleckými artefakty konce třináctého a prvních desetiletí čtrnáctého století ve střední Evropě a Českém království především.
Katalog je významný zejména svou snahou zmapovat tvorbu výtvarné skupiny CoBrA a předložit českému čtenáři reprezentativní výběr uměleckých děl této výtvarné skupiny.
Monografie postihuje mnohovrstevnatý a mnohostranný vývoj českého moderního umění v období, kdy byl poznamenán nebývalým tvůrčím kvasem na přelomu 19. a 20. století.
Cílem první monografie Jindřicha Štyrského (1899–1942) je představit jej jako všestrannou osobnost, jejíž vklad do evropského meziválečného umění byl mimořádný.
Autor přináší ve více než 2 100 většinou biografických medailonech výsledek svého mnohaletého studia oboru. Představuje sochaře, medailéry, rytce a další výtvarníky od dob renesance až po současnost.
Katalog výstavy věnované dílu Vojtěcha Kubašty, českého grafika, ilustrátora a světově proslulého tvůrce dětské prostorové knížky, pořádané o.s. Pro Photo v Galerii Mansandra.
Publikace věnovaná české karikatuře první půle 20. století a jejím vazbám na ostatní dobovou výtvarnou tvorbu doprovází stejnojmennou výstavu pořádanou Galerií hlavního města Prahy ve spolupráci s Národní galerií v Praze.
Alexander Brandejs byl mecenášem a přítelem předních českých umělců tzv. generace Národního divadla. Adolf Wiesner byl žákem V. Hynaise a jedním ze zakladatelů „Spolku výtvarných umělců Mánes“ a uměleckého měsíčníku české moderny „Volné směry“.