Životem seniorů se zabývá řada oborů – sociální pedagogika, gerontagogika, sociální politika, sociální práce, demografie, sociologie, rovněž i pracoviště, které je pro autory této knihy kmenové.
K čemu jsou nám pravidla? Aby nám tu bylo hezky. Kniha otvírá téma nastavování pravidel v mateřské škole. Existují dvě cesty, jak to udělat. Jedna je ta jednoduchá: sepíšeme pravidla a vy se jimi, děti, budete pěkně řídit.
Tyto pracovní listy jsou zábavnou čítankou, určenou dětem, které při běžné výuce čtení v první třídě nezvládly plynulé čtení otevřených slabik a slov z nich složených a které čtou bez porozumění.
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji matematických schopností a prevenci potíží v matematice po zahájení školní docházky, zároveň rozvíjí matematické nadání, přemýšlení.
Do školy s úsměvem. Pracovní sešit předškoláka je věnován všem dětem, které se připravují ke vstupu do školy, jejich rodičům a učitelkám mateřských škol.
Pojďme se společně rozepsat na žánrech, které mladé čtenáře baví. Ať už je to fantasy plné draků, magických předmětů a vrtošivých bohů nebo sci-fi, ve kterých se létá vesmírnými loděmi či ve vznášedlech, cestuje časem a vyjednává s roboty.
Má být škola hlásnou troubou „politicky korektní paměti“? Jakou paměť
má reprodukovat? A má vůbec nějakou reprodukovat? Jaká by měla být její pozice ve
stále intenzivnějších kulturních válkách?
Logopedické hádanky ve formě veršů, v nichž musejí děti samy přijít na správný rým, se staly v rodinách, ve školkách, školách i na logopedických pracovištích velmi oblíbenými, a proto autorky vytvořily jejich pokračování.
Kniha vypráví o jednom učiteli, jehož životní cesta se propojila s jednou školkou. Vtipnou a poutavou formou představuje na ploše jednoho školního roku každodenní život ve školce, jak ho zná jen málokdo.
Modelování kurikula, o němž pojednává tato kniha, je systémový nástroj pro udržování nebo zvyšování kvality kurikula. Z toho důvodu má modelování kurikula bezprostřední důsledky pro kvalitu vzdělávacího systému na jeho různých úrovních.
Ondřej Šteffl je zakladatel proslulého gymnázia PORG a vzdělávací společnosti Scio známé testováním.
V roce 2015 otevřel první ScioŠkolu. Od září 2018 již bude fungovat po celé republice deset ScioŠkol.
Kniha čtenáře seznamuje se základními metodologickými problémy kvality výuky fyziky na všech vzdělávacích stupních. Opírá se o výsledky výzkumů, které využívají nástroj ZAKVAF založený na pozorování výuky.