Tři výchovné principy doktorky Laury Markhamové: - Umění seberegulace - Napojování se na dítě a vytváření hlubokého vztahu - Koučink, nikoli kontrola Hlavní vzkaz autorky zní: Pečujte o emocionální vztah mezi vámi a dítětem, docílíte opravdové a trvalé změny.
Kniha obsahuje praktické a výzkumem podložené rady, jak: - si vytvořit hluboký vztah ke každému z vašich dětí, aby skutečně uvěřily tomu, že nikoho jiného nemůžete milovat více...
Spí dost? Spí dobře? Proč ještě neprospí celou noc? Má usínat samo? Proč se budí uprostřed noci s brekem a nejde utišit? Spánek miminek se někdy může zdát jako neskutečně složitý rébus, který dokáže ovlivnit pohodu celé rodiny.
Dospívání s sebou mnohdy nese pocit, že za nic nestojíme a že nikdy nedosáhneme svých cílů. Jak vystoupit ze začarovaného kruhu podceňování a nedůvěry k sobě samým?
Hledáte nový přístup k výchově?
Nevíte si s chováním svého dítěte rady, dochází vám s ním trpělivost nebo vás rozčiluje?
Už vás nebaví se s dítětem ustavičně dohadovat?
Kniha vám pomůže vyřešit výchovné problémy s dětmi od narození do dvanácti let
Účinná řešení pro nejčastější situace, které vás s dětmi čekají od miminek až po jejich samostatnost. Ověřeno rodinou, kterou prošlo 30 dětí v různých životních situacích a zdůvodněno současnými poznatky o fungování mozku.
Chuť malovat je vlastní každému člověku. Tradiční výchova, především ve škole, se snaží směřovat tuto přirozenou potřebu k umění. Zamezí-li se tomu, může se vyvinout zcela jiný projev, který Arno Stern nazývá stopou.
Každý rodič i učitel si přeje, aby děti byly šťastné a úspěšné. Ale nadané děti jsou natolik specifické, že jejich motivace, chování, myšlení i prožívání můžou být okolím nesprávně interpretovány a přinášet jim tak trápení, nepochopení a problémy.
Tohle není návod pro rodiče. To je rodičovská realita!
Hledáte-li moudré rady, jak správně vychovávat děti, tady se jich nedočkáte. Zato hledáte-li ujištění, že v pochybnostech o svých mateřských schopnostech nejste sama, našla jste svatý grál!
Základní pravda, kterou autoři v knize přinášejí, je, že dospělí mají nejprve věnovat pozornost vlastnímu emočnímu stavu, protože děti mohou uvolnit své napětí pouze v přítomnosti klidného, schopného a konejšivého dospělého.
Kniha podává přehled o tzv. nové morbiditě mládeže, která v současnosti významně ohrožuje zdraví dospívajících a zvyšuje jejich nemocnost i úmrtnost. Jedná se o tzv. syndrom rizikového chování v dospívání.