Autorka shrnuje názory na to, kdy je dítě zralé na vstup do školy a jak má být na něj připraveno. Nabízí kritéria pro výběr ZŠ a zamýšlí se nad důvody stále častějších odkladů školní docházky.
Kniha rozhovorů se zakladatelkou první waldorfské školky v Čechách Táňou Smolkovou otevírá stěžejní témata výchovy malých dětí z pohledu waldorfské pedagogiky, jako je vnímání domova, slavení slavností nebo čtení a význam pohádek.
Kniha je jedním ze stěžejních děl známé italské lékařky a pedagožky. Ukazuje, jak je montessoriovská představa „alternativní“ výchovy a vyučování a vůbec reformy školství stále aktuální.
Pestré aktivity a úkoly pro žáky se specifickou poruchou učení jsou zaměřeny na rozvoj sluchového a zrakového vnímání, paměti, rytmizace a orientace v prostoru.
Obsahem publikace jsou pracovní listy vytvořené speciálně pro děti, jejichž mateřským jazykem není čeština. Využití najdou ale i u dětí česky hovořících.