Publikace se věnuje základním otázkám vzniku a vývoje mozku a psychiky, a to nejen z teoretického pohledu – zachycení vývojového a časového hlediska nese řadu praktických aspektů podstatných pro práci s dětmi, dospívajícími i dospělými.
V této praktické knize Heinz-Peter Röhr ukazuje, že inteligentní zvládání pocitů je pro naše štěstí v životě důležitější než vysoké IQ. Vysvětluje, co je ztráta kontroly, jak k ní dochází a jaké strategie proti ní existují.
Jak přežít novomanželské období, zařídit byt, oblíbit si tchýni a mnoho dalších rad.
Konečně svoji! Řekli jste své ano, snědli svatební dort, odjeli na líbánky. Manželství začíná! Založení společného účtu, pořízení bytu, budování rodinného hnízda...
Kniha, která je někdy pokládána za Frommovo nejoriginálnější a nejkomplexnější dílo, pojednává o různých aspektech agrese, a to za pomoci poznatků z lidské i zvířecí psychologie, neurofyziologie, paleontologie a antropologie.
Archetypy jsou prastaré univerzální šablony chování, zakotvené v tzv. „kolektivním nevědomí“, kterému dal pojmenování Carl Gustav Jung. Caroline Myssová vytvořila jedinečnou řadu 74 karet archetypů.
50 cvičení vědomé pozornosti, která vám pomohou zbavit se stresu, ať už jste kdekoli. Bez ohledu na to, co děláte a jak moc máte práce, vždy můžete znovu najít svůj vnitřní klid.
Psychoanalýza je tradičně chápána jako způsob léčby psychických poruch „na kanapi“. Takové pojetí je však neúměrně zúžené a nepřesné. Psychoanalýzu můžeme chápat spíše jako způsob myšlení, jako přístup k chápání lidské existence....
Psycholožka Sylvia Brinton Perera ve své knize ukazuje, jak mohou dnes ženy znovu nalézt potlačené aspekty archetypického ženství a vydat se tak na cestu k vnitřní svobodě a celistvosti.
Kniha představuje základní principy a metody terapie zaměřené na řešení při práci s dětmi a dospívajícími. Autoři vycházejí především z modelu Kids' Skills, vytvořeného finskými terapeuty Benem Furmanem a Tapanim Aholou.
Jedna z nejvlivnějších knih o vývojové psychologii, psychologii myšlení a o reformě vzdělávání představuje teorii „mnoha inteligencí“ s převratnými důsledky pro výchovu dětí a jejich školní vzdělávání.
Stěžejní dílo anglo-amerického antropologa Gregoryho Batesona se pokouší na podkladě poznatků kybernetiky, teorie systémů a teorie informace postihnout podstatu řádu a organizace živého světa.
Přehledně koncipovaná kniha byla původně psána pro ty, kdo sami usilují o změnu, a obsahuje četné sebeposuzovací nástroje, kazuistiky a příklady. Je však vhodná i pro ty, kdo v rámci své profese pracují s lidmi, kteří se potýkají s emočními problémy.
Cyklus života zkoumá vzorce, které se promítají do našeho života s tím, jak si hledáme své místo ve světě, snažíme se žít autenticky a budovat si domov – to místo uvnitř nás, které v rychlém tempu dnešního světa tak snadno opomíjíme či přehlížíme.
Jaké poznání nám mohou zpřístupnit psychedelika? Naše kultura za „poznání“, resp. „vědění“ pokládá obvykle něco pojmenovatelného, ideálně vyčíslitelného. Tomu se ovšem prožitky, které nám tyto látky zprostředkovávají, ze své podstaty vyhýbají.
Pasivní agresivita je proti otevřené agresi mnohem hůře rozpoznatelná, a přitom se v mezilidské komunikaci vyskytuje možná častěji než otevřený útok. Kniha přibližuje čtenářům, co pasivní agrese znamená a o jaký styl komunikace se jedná.