Celobarevná publikace, plná historických fotografií, pohlednic, plánků drážních staveb a dalších dokumentů z konce 19. a první poloviny 20. století, je věnovaná nostalgické dráze vinoucí se podél řeky Sázavy.
Výpravná publikace ve své první části detailně líčí dějiny železnice v českých zemích – od prvopočátků souvisejících s průmyslovou revolucí přes období zakladatelské horečky a triumfy i pády spjaté s dějinami 20.
Kniha se věnuje železničním vozidlům s elektrickým pohonem, která zasáhla nebo zasahují do osobní nebo nákladní dopravy nejen bývalých Československých státních drah, respektive Českých drah, ale také je využívá
mnoho privátních dopravních společností.
Historie vzniku, vývoje a provozu zkušebních prototypů lokomotiv T 304.001, T 306.0501 a T 324.001. Text doplňuje 150 dobových snímků, výkresů a dalších dokumentů.
Tato jedinečná publikace mapuje železniční nehody u nás i ve světě a popisuje vývoj systémů řízení a zabezpečení železnice od roku 1825 až do současnosti.
Počátky systematické motorizace našich železnic můžeme najít ve 20. letech 20. století, kdy byly ČSD dodávány první jednonárazníkové kolejové autobusy z plzeňské Škody, kopřivnické Tatry, pražské ČKD či vozovky ve Studénce.
Zkušený spisovatel a bývalý zaměstnanec drah Petr Vokáč připravil ojedinělého turistického průvodce po významných historických a technických památkách na našem území.
Publikace „Fenomén ČME 3“ pojednává o lokomotivách řady 770, 771, 773 a 774 známých pod přezdívkou „Čmelák“. Navazuje na ediční řadu monografií lokomotiv a motorových vozů od úvodního, rychle vyprodaného titulu „Motorové vozy řad 850-854“ .
Pozor, pozor! Na první nástupiště právě přijíždí rychlík z Horní Dolní! Sestav si na zemi v pokojíčku z puzzle své vlastní nádraží a koleje. Rozestav mašinky a hurá na výlet!
Železnice znamenala obrovský průlom v oblasti přepravy nákladů a osob. Jak se zdokonalovaly dopravní cesty a hnací vozidla, rostla rovněž rychlost železniční dopravy.
Celobarevná publikace, plná historických pohlednic, fotografií a plánků drážních staveb z období první poloviny dvacátého století, je věnovaná nostalgické dráze propojující české Jizerské hory s polskou stranou Krkonoš.
Historie železničních motorových vozů trvá již více než 100 let a dodnes se s „motoráky“ běžně setkáváme na většině vedlejších tratí, v regionální dopravě a také na motorových rychlících.
Škodovy závody v Plzni vyrobily v roce 1939 šest dvojčitých tříspřežních lokomotiv (později zvané „Litevky“), které byly vrcholem škodovácké konstrukční dílny.
V publikaci je zmapována 100letá historie místní dráhy Skalice nad Svitavou – Velké Opatovice. Díky autorově spolupráci se soukromými sběrateli i státními archivy dokresluje atmosféru tohoto období cca 350 fotografií, pohlednic, dokumentů a jízdenek