Tanithští první byli staženi z přední linie a užívají si zaslouženého odpočinku. Ten se ale blíží ke konci. Nepřátelský vězeň – jeden ze smrtícího Krvavého spolku – chce zradit své pány, ale mluvit bude jedině s plukovníkem komisařem Ibramem Gauntem.
Nebezpečí číhá nejen na dalekých cestách, ale i tam, kde by ho nejméně čekali. Příběh této knihy byl inspirován dobrodružstvím skupiny přátel odehraným v rámci hry Dračí doupě.
Franku Cottonovi, požitkáři, jenž vyčerpal veškeré možnosti zábavy v této realitě, se podařilo odhalit tajemství Lemarchandovy kostky, bájného hlavolamu, který otevírá dveře k absolutním rozkoším jiných sfér.
Jak křížové tažení za osvobození Sabbatiných světů pokračuje, plukovník komisař Gaunt vede Tanithské První a jediné do nové válečné zóny, která nic neodpouští - na pevnostní planetu Jago.