Lokomotivní řada 556.0 představovala v našem lokomotivním hospodářství jednu z nejmohutnějších, nejspolehlivějších a nejzastoupenějších lokomotivních řad.
Kniha zachycuje více než dva tisíce let dějin a zpracovává více než 70 historických map, které vyprávějí fascinující příběh války: od starověkého a středověkého válčení až po současné globální konflikty.
Tato jedinečná publikace podrobně mapuje kompletní historii a vývoj letadlových lodí. Od prvních úvah a konstrukcí až po dnešní, supermoderní plovoucí letiště s jaderným pohonem.
Připravte se na nezapomenutelnou jízdu do historie železniční techniky. Tato obrazová encyklopedie vás provede úchvatným světem lokomotiv a vlaků od samých počátků až po žhavou současnost.
Ve výpravné knize najde čtenář nejzajímavější ozubnicové a pozemní lanové dráhy v Evropě, jejich historie, technické řešení, parametry i historické a turistické zajímavosti v okolí drah.
Obsahově velmi bohatá publikace doprovázená nákresy tratí a fotografiemi je prvním dílem řady průvodců po České republice. Popisuje naši vlast z pozice cestovatele, který se za krásami a historií dopravuje vlakem.
Ing. František Palík je jedním z nejvýznamnějších konstruktérů lokomotiv československé poválečné éry. Svůj profesní život zasvětil koncernu Škoda, kde se od píky postupně vypracoval až na technického náměstka ředitele.
Praha je naším nejvýznamnějším železničním uzlem a jeho historie je nesmírně bohatá a zajímavá. Zdejší železnice prošla fascinujícím vývojem, na jehož konci stálo zapojení do celorepublikové i mezinárodní sítě. Kudy vedly první tratě?
Pojem „letecké eso“ zná asi každý. Existovali však také mimořádní tankisté – jen jejich označování coby es bylo volnější, prosazovalo se postupně a záviselo na konkrétní armádě.