Kniha lyrické osobní poezie Onajábel odkrývá drobné životní příběhy autorky postavené na provázání s životními osudy lidí, kteří jí byli a jsou velmi blízcí.
Jako by subjekt těchto veršů spočinul v klidu valašské dědiny, a i když je konfrontován s těžkou nemocí, toto zklidnění mu nabízí možnost intimněji vstupovat do krajiny a zakoušet v ní zázrak Božího stvořitelského díla.
Klíč ke sbírce se nachází v „lesních básních“, inspirovaných rytmem sadby stromů. Sám autor napovídá: „Jistý čas jsem býval lesním dělníkem a paní les byla mojí milou. Dubnová rána se zakarpatskými dříči byla nezapomenutelná.
Čtenáři, kteří jsou z předchozích básnických sbírek Jana Kunzeho zvyklí na stylizovanou, provokující poezii vzdáleně inspirovanou americkými beatniky, budou možná překvapeni mnohem osobnější a vážnější polohou autorovy knižní novinky.
Láska ve městě, kde začíná tisíciletí. Sama jak pláže studených moří. Názvy dvou oddílů básnické prvotiny pražské básnířky Marty Krausové, čítající v souhrnu necelou třicítku básní.
Šestá sbírka malíře, básníka a scénáristy Singularity vznikala v posledních dvou letech na Královských Vinohradech a v jistém smyslu je pokračováním předchozí knížky Sonety Platónské jeskyňky, která byla psána na pražském Žižkově.