Čtvrtletník pro filmovou a televizní kulturu. První číslo Filmu a doby roku 2025 přináší již tradičně pohled dvou autorů a jedné autorky na český film (hraný, dokumentární a animovaný) uplynulého roku.
Poslední číslo roku 2024 je zaměřeno na výrazné osobnosti světové kinematografie: Mohammad Rasoulof, Lisandro Alonso, Jean Eustache nebo Alain Guiraudie; vybrané překladové texty sledují podobnou trajektorii.
Fenomén utopie chápeme jako problematicky široký pojem, a proto se jej snažíme ukotvit především v oblasti politické ekonomie a čtenáři ho představit prizmatem co nejsoučasnější umělecké a teoretické interpretace.
Art Antiques je časopis věnující se umělecké současnosti, dějinám umění, designu, uměleckému řemeslu, starožitnostem a architektuře. Vychází desetkrát ročně.
Art Antiques je časopis věnující se umělecké současnosti, dějinám umění, designu, uměleckému řemeslu, starožitnostem a architektuře. Vychází desetkrát ročně.
Poslední číslo Filmu a doby roku 2023 přináší různorodý pohled na dílo argentinské režisérky Laury Citarelly, jejíž poslední film Trenque Luaquen slaví úspěchy po celém světě (bohužel kromě České republiky).
Zvýšený krevní tlak neboli hypertenze je metaforou pro otázku nového
virtuálního já a proměnlivosti znovu utvářené identity, tedy tématem
letošního Fotograf Festivalu s názvem Hypertension23 a také tohoto
čísla, které je na festival úzce napojen.
Toto vydání vybočuje z řady tematických čísel. Je totiž věnováno oslavám dvaceti let časopisu. A jak už to tak při narozeninách bývá (a zvlášť těch kulatých), vzpomínky na uplynulé se protínají s budoucností.
Umělá inteligence umí psát obstojné básně a název tohoto čísla je toho důkazem. Vyhozené počítačové komponenty mohou skrývat možnost reinkarnace starých dat.
V rámci probíhající pandemie se rozvinula široká veřejná diskuse o nutnosti vzájemné blízkosti v distanci, solidaritě a nových organizačních systémech.
Čtyřicáté číslo časopisu Fotograf je věnováno pozemšťanství. Jako obvykle tak částečně sdílí téma Fotograf Festivalu, ale rozšiřuje jej jak o teoretické, tak další fotografické roviny.