Reportážní ponor Miloše Hrocha do jedné hudební scény čerpá z výpovědí pamětníků a zavede čtenáře na poslechové večery do kulturáků i klubů jako Bunkr nebo Rock Café, do vysílacích i nahrávacích studií.
Jan Řehounek má k řece Mrlině mimořádný citový vztah. V dětství se kolem ní s oblibou toulal, později v ní chytal ryby a koupal se pod nymburským lokomotivním depem, po jejích březích nachodil nebo na kole najezdil stovky kilometrů.
Taneční umělkyně Mish Rais, Mirka Eliášová a Lizzy Le Quesne se v publikaci Tajně naživu setkávají jako editorky, aby sdílely objevy a podněty vzešlé ze společného výzkumného projektu „Improvizace jako choreografický, autorský a tvůrčí princip“.
Nepraktický mimoň s hlavou kdesi v oblacích. Vypasený prelát s nekonečným apetitem. Takové představy o duchovních má značná část naší společnosti. Ne, že by takoví lidé neexistovali, mezi faráři a farářkami ale najdeme i docela odlišné typy.
Troufalá libozvučnost nabízí propracovaný alternativní analytický přístup k hudbě konce 19. století. Vrací se k pozapomenutým konceptům dobových teoretiků, kteří si již tehdy uvědomovali meze funkčního výkladu harmonie.
České Budějovice patří k městům, která byla už od začátku 17. století často kreslena a malována mnoha umělci za použití různých výtvarných technik. Vůbec poprvé jsou všechny budějovické veduty soustředěny v jedné knize, ...