Kniha je dělena do deseti celků podle deseti školních měsíců a podle deseti stromů. Jednotlivé stromy jsou v knize rozpracovány do témat tak, aby vždy naplnily všechny oblasti RVP.
Kniha je zaměřena na zvládnutí praktických dovedností, jakými jsou základní hygienické návyky, oblékání, stolování, hra, manipulace s hračkou, bezpečnost při hře, úklid, orientace v základních sociálních situacích atd.
Postav s námi dům, most i tunel! Že nevíš jak? Provedeme tě celou stavbou. Zjistíš, jak vypadá vrtačka, bruska, jeřáb nebo rypadlo. Sám je pak najdeš na obrázcích. Sto vozidel, strojů, nářadí a pomocníků čeká, až je objevíš.
Publikace nabízí nový, moderní přístup k výuce gymnastiky, k nácviku gymnastických dovedností, netradičního pojetí chápání celé gymnastiky a jejího významu pro pohybové vzdělávání.
Publikace představuje čtenářům tuto problematiku v celém vývoji jedince – od varovných signálů v předškolním věku až po specifické obtíže dospělých, které jsou často kombinací dyslexie a sekundárně rozvinutých psychosociálních obtíží.
Vyhledávaná příručka o výživě malých dětí vychází již ve čtvrtém vydání. Najdete v ní pravidla zdravé dětské stravy, receptář jídel pro kojence a batolata, informace o kojení, praktické pediatrické rady, jídelníček pro obézní děti...
Chuť malovat je vlastní každému člověku. Tradiční výchova, především ve škole, se snaží směřovat tuto přirozenou potřebu k umění. Zamezí-li se tomu, může se vyvinout zcela jiný projev, který Arno Stern nazývá stopou.
Jak vypadá třídní kolektiv v současné škole a jak se se změnami ve společnosti vypořádat v praxi? Jaká je při tom role školního metodika prevence? Jaké možnosti v praxi vůbec má? To jsou jen některé z otázek, na které tato publikace odpovídá.