Autoři, kteří se pohybují zejména v oblasti práce s dětmi a dospívajícími, uvádějí 43 různých intervencí, rozdělených podle toho, zda jsou obecně použitelné, nebo mají specifičtější zaměření.
Kniha vznikla jako rozšířené vydání monografie Lidský mozek (2000, 2002). Popisuje funkční systémy lidského mozku obecně, zrakové, sluchové a taktilní poznávání, paměť, jazyk, praxii, lateralitu, emoce, vědomí a pozornost.
Narůstající počet mladých lidí v „objektivních" nebo „subjektivních" životních krizích sahá po žiletce či hořící cigaretě a zaměřuje svou „agresivitu" proti sobě. Tato publikace vysvětluje, že nejde o agresivitu v zjednodušujícím slova smyslu.
Kniha je jedinečným přínosem k porozumění psychoterapeutickému procesu, jelikož obsahuje reflexe jednotlivých fází či klíčových momentů jak ze strany analytika, tak klientky. Vedle názorných popisů procesu nabízí i propojení s teoretickými koncepty.
Těžištěm knihy je problematika soudobého chápání funkcí emocí v našem životě, otázky regulace - kontroly a zvládání a emocionální ovlivňování našich poznávacích procesů.
Kniha je praktickou učebnicí grafologie,ale může být velkým přínosem i pro psychology, psychiatry nebo učitele. Nedílnou součástí knihy je bohatý obrazový materiál a rovněž několik ukázek konkrétních analýz rukopisů.
Studie prostřednictvím učení francouzského psychoanalytika Lacana zkoumá život školní třídy v pubertálním věku z hlediska sociálních vztahů a vývoje identit.