Tématem knihy je tisk na textilu, jedna z nejstarších disciplín textilní výroby, nahlížený z
mnoha úhlů: jako nositel výtvarných tendencí a jako materiál na výrobu oděvů a šátků,
které se mohou stát také nástrojem různorodých sdělení.
Jak se oblékali naši předci v době husitských válek, jak si vyrobit oděv, podrobné návody s detailními fotografiemi a nákresy pro reenactory či divadelní a filmové kostýmní výtvarníky.
Kniha sleduje nevšední příběh předního pražského krejčího, couturiéra a oděvního designéra Oldřicha (Ulricha) Rosenbauma (1896–1991), který vytvářel více než sedmdesát let elegantní a vysoce aktuální módní styl oděvů pro zámožné klientky.
Kabelka Chanel je synonymem pařížské elegance a špičkové řemeslné zručnosti, a je v populární kultuře již natolik zakořeněná, že překonala pomyslné hranice světa módy.
Nenápadná elegance a luxus, inovativní materiály a nepřekonatelná originalita, takový je rukopis značky Prada. Bohatě ilustrovaná monografie dokumentuje její příběh od milánských výrobců koženého zboží až po celosvětové impérium.
Charakteristický monogram LV zdobí zavazadla a kabelky bohatých a slavných už sto sedmdesát let. Když přišel mladý Louis Vuitton hledat štěstí do Paříže, jistě netušil, že jeho dílna přežije několik válek a krizí a stane se ve světě módy pojmem.
Tématem publikace je nahlédnutí do uvažování o módě v širším sociokulturním kontextu. Reflektuje aspekty a tendence současného nezávislého oděvního designu a věnuje se především teoretickým souvislostem.