Žádný jiný umělec nebyl tak úzce spjat s uměleckou epochou secese jako český malíř Alfons Mucha. Dvanáct příkladů ukazuje jeho skvostně barevné a stále živé umění plakátu
Svou tvorbou navazuje Igor Grimmich jednak na výpověď umělecké generace sedmdesátých let, jež kriticky reflektovala poměry československého normalizačního „bezčasí“ sžíravou, mnohdy přitom i hravou ironičností.
Kniha historika umění Vastimila Tetivy je zaměřena na ranou malířskou tvorbu Josefa Čapka, ohraničenou lety 1908–1914, tedy dobou, která předurčila celý další umělecký osud malíře.
Zvláště v poslední době si malířské dílo Karola Molnára, prokazující výraznou uměleckou kvalitu a vzácnou dokumentární hodnotu našlo cestu k divákovi. Jeho obrazy je možné vidět jak v galeriích, tak i v soukromých sbírkách.
Lekníny jsou posledním a snad i absolutním vrcholem uměleckého vývoje Clauda Moneta. Jsou zastoupeny v mnoha mezinárodních sbírkach, staly se jedním ze symbolů jeho tvorby.
Dvanáct vybraných děl ukazuje široký umělecký záběr renesančního mistra Leonarda da Vinciho. Krátké doprovodné texty díla zařazují do kontextu jeho umělecké dráhy.
Katalog k výstavě L. Typlta “Vizionáři” se zaměřuje na specifickou část jeho tvorby - kresbu temperou. Tempera je pro Typlta prostorem pro živelný experiment, pro hledání a ověřování malířských záměrů. Publikace dokumentuje vývoj autorovy tvorby.
Publikace dokumentuje první ročník sympozia Odpad a umění, umění a odpad, které se uskutečnilo v Pardubicích ve dnech 18. až 20. září 2015. Kritériem umělců byla jejich záliba v práci s odpadovým materiálem.