Alexandr Skalický patřil do skupiny domácích fotografů, kteří zejména v období 80. let reagovali na podněty konceptuálního umění 60. a 70. let, jenž pronikaly do bývalého Československa ze Západu.
Fotografická a literárně-dokumentární kniha přibližuje osobnost a životní peripetie Felixe Kolmera, skauta, vězně z Terezína, Osvětimi a Friedlandu i odborníka na akustiku.
Pavel Vavroušek fotografoval v letech 1971–1981 Novou Sedlici, nejvýchodnější vesnici tehdejšího Československa. Snažil se zachytit jeden z posledních ostrovů venkovské pospolitosti, kde lidé žili tradičním stylem života.
Založenie a aktivity Združenia fotografov amatérov YMCA (Youn Mens’s Christian Association) a Fotoskupiny KSTL Bratislava (Klub slovenských lyžiarov a turistov) sa viažu najmä na obdobie 30. – 40. rokov 20. storočia.
Kniha mapuje dějiny české egyptologie zejména prostřednictvím fotografií, které v průběhu svého působení v Egyptě pořídili fotografové Československého, respektive Českého egyptologického ústavu FF UK.
Kniha obsahuje čtyři soubory černobílých výtvarných fotografií a stejný počet textových zamyšlení, navzájem spojených stejnými tématy. Jsou to témata „Tma a světlo“, „Řád a svoboda“, „Neviděné stavby“ a „Hledání světla“.
Číslo s názvem „Postdigitální fotografie“ vychází z teoretického myšlení předčasně zesnulého teoretika Filipa Lába. Navazuje na jeho knihu Postdigitální fotografie vydanou v květnu roku 2021.
Fotografická publikace Karvinsko subjektivní formou mapuje novodobou historii území dnešního okresu Karviná. Jejími tématy jsou hornictví, služby, bydlení, víra a smrt.
Fotografická publikace Bruntálsko. Alternativní fotografický průvodce sleduje stavby a krajinu v okrese Bruntál v Moravskoslezském kraji, místě bývalých Sudet.
Kdo by neznal snímek malého brečícího děvčátka popáleného napalmem, který proměnil názor světové veřejnosti na válku ve Vietnamu a stal se impulsem bouřlivých protestů?
Fotografická kniha s názvem Charles Bridge je poslední částí triptychu fotografa Jana Jindry. Pohybuje se v ní na hranici dokumentární a stylistické fotografie s douškem inspirace pražských výjevů Františka Drtikola.
Fotograf Milan Pitlach ve svých černobílých snímcích zachytil ony prchavé okamžiky, kdy se odpoutáváme od starostí, vymaňujeme se ze všednodennosti,
kdy se nacházíme v samém epicentru smyslu bytí.
Účelem této publikace je seznámit veřejnost s unikátními, širšímu publiku dosud neznámými fotografiemi Františka Pavlíčka, který na svých snímcích zachytil atmosféru Prahy a především Žižkova na přelomu 50. a 60. let dvacátého století.
Jak srozumitelně přiblížit historii české a slovenské fotografie i její současné podoby? Průvodce neklidným územím III navazuje na úspěšné předchozí díly, věnované modernímu českému výtvarnému umění a architektuře.