V novém a doplněném vydání biografie pěvkyně světového
jména zachycuje George Jellinek jednotlivá údobí
kariéry Marie Callasové a její cestu k titulu
„absolutní primadony“.
Básník Jaroslav Seifert celý život vedl bohatou korespondenci se svými čtenáři. Došlé dopisy si schovával, takže z nich bylo možné sestavit výbor zabírající v čase šest desetiletí (1926–1986).
Divadelní hra Karla Čapka Rossum’s Universal Robots, neboli R.U.R., je bezesporu nejznámějším a nejpřekládanějším českým dramatem, jež záhy po svém vzniku překročilo hranice českého divadla a stalo se součástí světové kultury.
Monografie se na vybraných aspektech pokouší postihnout
fenomén Národního divadla v širších politických
a společenských souvislostech v sedmdesátých a osmdesátých
letech minulého století.
Publikace reflektuje vývoj české kinematografie ve dvacátých a třicátých letech 20. století, tedy v období, které bývá často označováno za zlatou éru českého filmu.
Čtyři spolužáci z vídeňské grafické průmyslovky se na začátku šedesátých let 20. století scházeli U Granátníka nejen kvůli vinným specialitám, ale také aby společně sdíleli své zaujetí akčním uměním a provokativní estetikou.
Havlova Zahradní slavnost, Uhdeho Král Vávra či Klímův Zámek patří asi k třicítce dramatických textů, které v šedesátých letech 20. století zásadně ovlivnily tvář českého divadla a které můžeme souhrnně označit termínem modelové drama.
Matthew Wright ve dvousvazkové knize Ztracené tváře
řecké tragédie pojednává o ztracených hrách a téměř neznámých autorech, kteří v průběhu času zmizeli z mapy
žánru antické tragédie.